کد مطلب: 

258078

حسینی‌کیا: شرکت ملی پست همچنان زیانده است؛ باید خدمات جدید پستی تعریف شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: شرکت ملی پست در حال حاضر یک شرکت زیان‌ده است و نیازمند آن است که خدمات جدیدی را تعریف کند که ضمن برآورده ساختن انتظارات مردم بتواند از طریق این خدمات درآمدزایی نیز داشته باشد.
شرکت ملی پست نباید خود را رقیب بخش خصوصی بداند

سید جواد حسینی‌کیا، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون نظارت مجلس بر عملکرد اپراتورهای خصوصی پست، گفت: متاسفانه به دلیل وجود مسائل و مشکلات مختلف با ضروریات بالا، تا به حال فرصت کافی برای مطرح شدن این مسئله در مجلس و کمیسیون‌ها فراهم نشده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، افزود: با وجود اینکه این بحث جزو مسائل حوزه‌ی کمیسیون صنایع و معدن مجلس است، تا کنون گزارشی در خصوص وضعیت و کارکرد اپراتورهای خصوصی پست به ما ارائه نشده است؛ اگرچه که ظرفیت آن است که به این مسئله نیز رسیدگی و توجه شود و در زمان مناسب به بررسی دقیق ابعد آن بپردازیم.

وی پیرامون عملکرد شرکت ملی پست ایران به خصوص در دوران پاندمی کرونا و بالا رفتن تقاضا در این حوزه، به خبرنگار سیتنا، گفت: شرکت پست از بهترین پشتوانه یعنی اعتماد مردم به پست و خدماتش برخوردار بوده است.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی، گفت: پست در حال حاضر یک شرکت زیان‌ده است و نیازمند آن است که اکنون خدمات جدیدی را تعریف کند که ضمن برآورده ساختن انتظارات مردم بتواند از طریق این خدمات درآمدزایی نیز کند؛ از سوی دیگر با تعریف این خدمات، بخش‌های خصوصی که با پست در ارتباط هستند را به سوی این مسیر رهنمون کند و به آنها جهت دهد.

حسینی کیا، اظهار کرد: شرکت ملی پست نباید خود را رقیب بخش خصوصی بداند و باید بتواند با آنها همکاری و تعامل کند. از طریق این تعامل شرکت ملی پست می‌تواند مشکلات خود و بخش خصوصی را حل کند، لذا باید عناوین و سرفصل‌های جدید و مدرنی که در حوزه‌ی پست مطرح است به بخش خصوصی واگذار شود.

وی در ادامه افزود: با وجود آنکه هنوز در کمیسیون صنایع و معادن مجلس به بحث شرکت پست ورود پیدا نکرده‌ایم، اما این قابلیت وجود دارد که مجلس در جلسه‌ای به بررسی مسائل شرکت ملی پست و اپراتورهای خصوصی آن بپردازد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، افزود: مجلس باید اگر در جایی در این زمینه، خلاء قانون‌گذاری وجود دارد آن را با تصویب قانون برطرف نماید و در نهایت اگر نیازمند مشارکت و کمک مجلس به این شرکت ملی باشد‌، این کمک صورت پذیرد.

انتهای پیام

خبرنگار: عاطفه ملکی

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 4.3 (3 رای)
سیتنا 3
2021-06-12 14:29

افزودن دیدگاه جدید