کد مطلب: 

256636

یورونیوز: حجم مبادله روزانه رمزارزها توسط ایرانی‌ها بالغ بر ۴۰ میلیون دلار است!

سایت خبری شبکه یورونیوز، نوشت: با وجود این که مقام‌های دولت ایران بارها نسبت به ریسک موجود در بازار رمزارز‌ها هشدار داده‌اند، ولی برآورد‌های غیر رسمی حاکی از این است که حجم مبادله روزانه رمزارزها توسط ایرانی‌ها بالغ بر ۴۰ میلیون دلار است.
یورونیوز: حجم مبادله روزانه رمزارزها توسط ایرانی‌ها بالغ بر ۴۰ میلیون دلار است!

به گزارش سیتنا به نقل از یورونیوز، اگرچه افزایش چشمگیر قیمت بیت‌کوین که از نوامبر سال گذشته آغاز شد مهمترین عامل جذاب شدن سرمایه‌گذاری در بازار رمز ارزها بوده ولی با راکد شدن بهای معروف‌ترین ارز مجازی مورد معامله در جهان طی هفته‌های اخیر، نقدینگی رو به افزایش در این بازار به سمت ارزهای دیجیتالی کمتر شناخته شده سرازیر شده است.

بدین ترتیب تنوع لازم برای طراحی سبدی از ارزهای رمزنگاری شده با هدف کاهش ریسک سرمایه‌گذاری و کسب سود مطمئن‌تر فراهم شده است، مساله‌ای که در کنار یافتن چشم‌انداز دقیق‌تر از آینده بازار رمز‌ارزها بحث‌های دامنه‌داری را رونق بخشیده که فراتر از وب‌سایت‌های تحلیل بازار پای آن به شبکه‌های اجتماعی باز شده و این روزها نیز به تشکیل اتاق‌های گفتگوی متعددی در کلاب‌هاوس منجر شده است.

هر چند در عرصه جهانی افزایش اعتماد به رمز‌ارزها و کاهش سوددهی بازارهای موازی از جمله طلا، نفت و سهام به دلیل رکود فراگیر حاصل از شیوع ویروس کرونا موجب هجوم سرمایه‌ها به بازار ارزهای دیجیتالی شد، ولی طی روزهای اخیر به دلیل نگرانی از افزایش مالیات بر سود سرمایه توسط دولت جو بایدن، رمزارزها ضررهای شدیدی را متحمل شدند؛ در همین حال برخی تحلیل‌گران این سقوط را موقتی می‌دانند و بر این باورند که افزایش دوباره‌ی قیمت‌ در بازار رمرزارزها نیازمند زمان است.

در همین حال، در ایران نوعی تلاش برای حفظ ارزش پول در مقابل جهش مستمر تورم خارج از فعالیت‌های تحت نظارت دولت و سازمان مالیاتی و نیز تامین راهی امن برای انتقال سرما‌یه‌های فردی در شرایط وجود محدودیت‌ تحریم‌های اقتصادی آمریکا هم به اشتیاق ورود به بازار رمزارزها افزود.

اما خرید ارزهای دیجیتالی توسط ایرانی‌های ساکن در ایران که در برخی موارد با انگیزه غلبه بر تحریم‌های آمریکا نیز صورت می‌گیرد، با همین مانع نیز مواجه است. محدودیت تحریم‌ها مانع از خرید آزاد و بدون دردسر رمز‌ارزها شده است. به همین دلیل برخی صرافی‌ها و شرکت‌های واسطه که از طریق نمایندگی‌های خارجی خود به بازار آزاد رمز‌ارزها دسترسی دارند، انتقال ارز خریداران ایرانی را به خارج از کشور و بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی بر عهده گرفته‌‌اند.

با وجود این که مقام‌های دولت ایران بارها نسبت به ریسک موجود در بازار رمزارز‌ها هشدار داده ولی برآورد‌های غیر رسمی حاکی از این است که حجم مبادله روزانه رمزارزها توسط ایرانی‌ها حدود ۴۰ میلیون دلار است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2021-04-25 15:19

افزودن دیدگاه جدید