کد مطلب: 

256090

اهتمام مجلس برای تامین منابع صندوق نوآوری و شکوفایی

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: در بودجه سال 1400 برای افزایش منابع موردنیاز صندوق نوآوری بسیار تلاش کردیم تا بخشی از مشکلات در تامین مالی اکوسیستم نوآوری کشور برطرف شود و این صندوق بتواند حمایت بیشتری از مجموعه‌های دانش بنیان داشته باشد.
اهتمام مجلس برای تامین منابع صندوق نوآوری و شکوفایی

به گزارش سیتنا، مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی درباره نقش شرکت‌های دانش بنیان در توسعه کشور اظهار داشت: وقتی در نمایشگاه‌های تخصصی که بر اساس علوم های‌تک و دانش‌هایی که در لبه تکنولوژی حرکت می‌کنند -از جمله نمایشگاه توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه فناوری نانو که اخیرا در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد- شرکت می‌کنیم با توان بالای جوانان و جامعه تحصیلکرده کشور مواجه هستیم که به علوم روز دنیا بدون واسطه دست یافته‌اند و توانمندی خود را در این عرصه ارتقاء داده‌اند.

وی بر توانمندی کشور در حوزه فناوری نانو تاکید کرد: از سال 82 تجربه جدید علوم نانویی در کشور آغاز شد و امروز به جایگاهی رسیدیم که در مواردی مانند مقالات و پتنت‌های ثبت شده جزو چهار کشور برتر دنیا هستیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس ادامه داد: البته دستیابی به این توانمندی بدون حمایت صورت گرفته و این نشان می‌دهد که اگر ما بتوانیم هم در مجموعه دولت و هم در مجموعه‌های تصمیم‌گیر مانند مجلس شورای اسلامی از آنها حمایت کنیم بیش از پیش رشد می‌کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در بودجه 1400 یکی از دغدغه‌های جدی نمایندگان مردم این بود که به موضوعات دانش بنیان و موضوعاتی مثل موضوعات علمی توجه ویژه شده باشد و در این راستا تلاش کردیم تا در تخصیص اعتبارات نسبت به سال‌های گذشته بودجه این حوزه رشد چشمگیری داشته باشد تا بتوانیم در ایجاد اتفاق‌های خوب علمی در کشور یاری‌رسان باشیم.

یوسفی افزود: این آمادگی را داریم که از ظرفیت کمیسیون‌های مختلف تخصصی مجلس برای حمایت از حوزه دانش بنیان استفاده کنیم زیرا اگر بخواهیم در حوزه اشتغال حرفی برای گفتن داشته باشیم و بحران بیکاری و اشتغال را برطرف کنیم باید از نعمت تحریم و عدم امکان واردات محصولات دانش بنیان استفاده کنیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس در مورد تاثیر تحریم‌های ظالمانه در رشد علمی و اقتصادی کشور گفت: با وجود اینکه تحریم‌ها معیشت مردم را دچار مشکل کرده است و خیلی از نیازهای کشور به واسطه افراد سودجو به دلیل منافعی که در واردات داشتند دچار مشکل شد، اما به موازات آن دانشمندان ایرانی و تحصیلکرده توانستند نسخه بومی همان محصولات وارداتی را با کیفیت مشابه تولید کنند. ما آمادگی داریم که از این فرصت به وجود آمده به واسطه تحریم‌های ظالمانه استفاده و محصولات دیگر را بومی‌سازی کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان درباره نهادهای تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان گفت: ما در بودجه سال 1400 برای افزایش منابع موردنیاز صندوق نوآوری و شکوفایی بسیار تلاش کردیم تا بخشی از مشکلات در تامین مالی اکوسیستم نوآوری کشور برطرف شود و این صندوق بتواند حمایت بیشتری از مجموعه‌های دانش بنیان داشته باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-04-07 15:50

افزودن دیدگاه جدید