کد مطلب: 

255319

اتصال ۲۸۱ روستای استان هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات

در مجموع ۱۸۷ سایت تلفن همراه در استان هرمزگان ایجاد و یا ارتقا پیدا کرده است که ۲۸۱ روستای بدون خدمات را به شبکه ملی اطلاعات متصل کرده است.
اتصال ۲۸۱ روستای استان هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات

به گزارش سیتنا، صبح امروز چهارشنبه بیستم اسفندماه سال جاری، طرح های ایجاد و ارتقای ۱۸۷ سایت تلفن همراه روستایی و اتصال ۲۸۱ روستای استان هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات با حضور وزیر ارتباطات به بهره برداری رسید. با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۳۷ هزار خانوار و ۱۲۶ هزار نفر جمعیت روستایی زیر پوشش تلفن همراه قرار گرفتند.

در آیین افتتاح پروژه های ارتباطی حوزه روستایی هرمزگان که با حضور وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر همتی استاندار هرمزگان، نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، مدیران زیر مجموعه وزارت ارتباطات در استان و مدیران عامل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل در استانداری هرمزگان برگزار شد، بر اساس اقدامات جهادی انجام شده در شش ماه گذشته، میزان بهره مندی مناطق روستایی استان و دسترسی آنان به شبکه ملی اطلاعات از ۶۰ درصد به ۸۲ درصد ارتقا یافته است.

اپراتور شرکت همراه اول با احداث و ارتقا ۹۷ سایت تلفن همراه، ۱۴۰ روستا را تحت پوشش قرار داده است و شرکت ایرانسل نیز با احداث و ارتقا ۹۰ سایت، زمینه دسترسی مردم ۱۴۱ روستا را به شبکه ملی اطلاعات فراهم کرده است.

در مجموع ۱۸۷ سایت تلفن همراه ایجاد و یا ارتقا پیدا کرده است که ۲۸۱ روستای بدون خدمات را به شبکه ملی اطلاعات متصل کرده است. میزان سرمایه گذاری برای اجرای این پروژه ها ۱۸۶ میلیارد تومان است که این اعتبار علاوه بر هزینه توسعه زیرساخت های فیبر نوری در شهرستان بشاگرد و حاجی آباد است.

در حال حاضر ۲۴۵ روستای بالای ۲۰ خانوار که عموماً در مناطق شرق میناب، مناطق کوهستانی جاسک و مناطق کوهستانی بندرعباس شامل فین و سیاهو از دسترسی به شبکه ملی اطلاعات محروم هستند که با برنامه ریزی وزارت ارتباطات و مجموعه پیگیری هایی که در حال انجام است، برنامه ریزی برای اتصال این روستاها به شبکه ملی اطلاعات در حال انجام است.

هم اکنون ۸۵ درصد روستاهای شهرستان بشاگرد به شبکه ملی اطلاعات دسترسی دارند و تا پایان سال جاری میزان دسترسی روستاهای بشاگرد به شبکه ملی اطلاعات به ۱۰۰ درصد خواهد رسید. همچنین کل شبکه فیبرنوری استان سه هزار کیلومتر بوده که با پیگیری استاندار هرمزگان و حمایت وزیر ارتباطات، ۷۰۰ کیلومتر فیبر به استان تخصیص داده شد.

با حمایت دولت تدبیر و امید، طی ۴۵ روز بیش از ۲هزار مدرسه در اردیبهشت ماه سال جاری هوشمندسازی شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-03-10 11:04

افزودن دیدگاه جدید