کد مطلب: 

254862

آذری جهرمی: از تمامی ابزار قانونی برای شکستن انحصار شرکت مخابرات استفاده خواهم کرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: مخابرات باید بدهی پرسنل خود را که از سال ۸۸ باقی مانده پرداخت کند و ما آن را از جیب مردم پرداخت نخواهیم کرد. املاک تان را بفروشید و بدهی را بدهید. اگر می خواهید کار توسعه ای انجام دهید ما تعرفه را افزایش خواهیم داد، اما برای ارائه‌ی خدمات ۴۰ سال قبل، کسی تعرفه افزایش نمی دهد.
آذری جهرمی: از تمامی ابزار قانونی برای شکستن انحصار شرکت مخابرات استفاده خواهم کرد

به گزارش خبرنگار سیتنا، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه تلکام ۹۹ و در واکنش به انصراف شرکت مخابرات ایران از حضور در این نمایشگاه گفت: شرکت مخابرات در این مراسم شرکت نکرده است چون که از ما توقع داشته تا تعرفه را بالا ببریم. حالا نیز چون با این درخواست موافقت نشده، در مراسم شرکت نکرده‌اند. ما همه اینجا یک خانواده هستیم و اگر مخابرات حضور پیدا نکرده قطعا خودش را جزیی از خانواده نمی‌داند.

وی افزود: نمی دانم چطور در عرض مدت سه ماه شرکت مخابرات که ۲۸۰ میلیارد تومان سود داشت به ضرر منهای ۹۰۰ میلیارد تومان رسیده است؛ بنده درباره این موضوع حتما به زودی با مردم صحبت می‌کنم. اگر این ضرر به دلیل هزینه ای بود که ثبت نشده باید مرجع قانونی به آن ورود کند.

شرکت مخابرات در عرض سه ماه از سود ۲۸۰ میلیارد تومانی به ضرر منهای ۹۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی تاکید کرد: مساله‌ی بعدی بحث افت ارزش سهام مخابرات است. من به سازمان بازرسی هم منعکس کردم که بعد از افت شاخص سهام در مخابرات، سهام سهامداران خرد را کدام مجموعه‌ی حقوقی جمع کرده و بعدا چه اتفاقی قرار است، بیفتد؟

آذری جهرمی: از تمامی ابزار قانونی برای شکستن انحصار شرکت مخابرات استفاده خواهم کرد

آذری جهرمی تاکید کرد: حرف ما این است که مخابرات باید بدهی  پرسنل خود را که از سال ۸۸ باقی مانده پرداخت کنند. ما آن را از جیب مردم پرداخت نخواهیم کرد. املاک تان را بفروشید و بدهی را بدهید. اما اگر می خواهید کار توسعه ای انجام دهید ما تعرفه را افزایش خواهیم داد، اما برای ارائه‌ی خدمات ۴۰ سال قبل، کسی تعرفه افزایش نمی دهد.

مخابرات نه تنها تکالیف خود را انجام نداده بلکه جلوی توسعه‌ی بخش خصوصی را نیز گرفته است.

وی تاکید کرد: شرکت مخابرات نه تنها تکالیف خود را انجام نداده بلکه جلوی توسعه بخش خصوصی را نیز گرفته است. من متوقف نخواهم شد همانگونه که انحصار را در مساله بین شهری درون استانی شکستیم، انحصار درون شهری را نیز خواهیم شکاند.

آذری جهرمی: از تمامی ابزار قانونی برای شکستن انحصار شرکت مخابرات استفاده خواهم کرد

آذری جهرمی خطاب به شرکت مخابرات ایران گفت: می دانیم زور شما زیاد است و می توانید در همه مسایل اعمال نظر کنید اما ما هم زورمان کم نیست و از هر ابزار قانونی که داشته باشیم استفاده می کنیم.

تنها یک فرد در شرکت مخابرات چنین تصمیمات نادرستی را می گیرد و به کشور صدمه می زند.

وی با بیان این که با صدور بیانیه و توصیه این مساله حل نمی شود، افزود: این اتفاقات به ضرر مردم است چرا که به واسطه این رفتار ارتباطات ثابت در ایران نسبت به دنیا عقب مانده، انحصار است که باید شکسته شود. دو سه سال نرم نرم تصمیم گرفتیم تا انحصار را از بین ببریم اما الان باید سرعت را بیشتر کنیم. ما به تمام پرسنل و زحمت کشان مخابرات احترام می گذاریم همگی می دانیم که تنها یک فرد در شرکت مخابرات چنین تصمیمات نادرستی را می گیرد که به کشور صدمه می زند اگر ضرورت داشته باشد حتما با اسم و مشخصات درباره این فرد صحبت خواهم کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2021-02-23 11:49

افزودن دیدگاه جدید