کد مطلب: 

254800

معاون علمی رییس جمهوری: فارسی نهمین زبان جستجو در اینترنت است

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه فارسی نهمین زبان جستجو در اینترنت است، گفت: صفحه‌های فارسی موجود در فضای مجازی چند برابر صفحات عربی زبان است. همین موضوع نشان می‌دهد که قدرت زبان فارسی زیاد است و باید این قدرت را به جوانان توانمندمان متصل کنیم.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری: فارسی نهمین زبان جستجو در اینترنت است

به گزارش سیتنا، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در مراسم رونمایی از محصولات خانه خلاق و نوآوری تبیان با اشاره به اینکه باید از خلاقیت جوانان برای ارتقای نفوذ فرهنگی کشور در دنیا بهره بگیریم، گفت: از جوانان توانمندمان استفاده کنیم و ایده آنها را به بازار برسانیم. بودجه کشور بر چهار پایه اصلی استوار است و بخش بزرگی از آن در حوزه بهداشت، آموزش و دفاع هزینه می‌شود اما نتیجه این همه سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و اثرات آن در زندگی روزمره مردم و جامعه مشهود نیست. این موضوع در حوزه علوم انسانی بیشتر است.

رییس بنیاد ملی نخبگان در ادامه بیان کرد: رتبه ایران در حوزه تولید مقالات در دنیا ۱۵ است. البته این رتبه در حوزه علوم انسانی و هنر حدود ۴۰ است. این موضوع نشان می‌دهد که در این دو حوزه باید بیشتر کار کنیم.

به گفته ستاری، کتاب نوشتن خوب است اما تنها این کار کافی نیست و باید ثمرات آثار مکتوب خود را در جامعه و زندگی مردم پیاده سازی کنیم. اگر این کار صورت نگیرد قطعا به نقطه مطلوبی نمی‌رسیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به اینکه تغییر فرهنگ در کشور به مدد علوم انسانی و فناوری‌های نرم میسر است، افزود: باید روش‌هایی پیدا کنیم که مردم با این اقدامات، فرهنگ غنی و دیرینه ایران اسلامی خود را احیا کنند و در زندگی روزمره به کار ببندند.

ستاری همچنین بیان کرد: این کار با طراحی نرم‌افزارهای فرهنگی اتفاق می‌افتد. ما باید زیرساختی برای اتصال نوآوری جوانان کشورمان به نیازهای جامعه ایجاد کنیم و در این مسیر تلاش کنیم تا نوآوری ها به زندگی روزمره مردم راه یابد.

رییس بنیاد ملی نخبگان، تلفیق علوم انسانی با رشته های مهندسی و پزشکی را ضروری دانست و گفت: کنار هم قرار گرفتن این تخصص‌ها می‌تواند زمینه‌ساز توسعه کشور باشد‌. علوم انسانی و فناوری‌های نرم قدرت نفوذ فرهنگی ایران در دنیا را بالا می‌برد.

ستاری با بیان اینکه  فارسی نهمین زبان جستجو در اینترنت است، گفت: صفحه‌های فارسی موجودر در فضای مجازی چند برابر صفحات عربی زبان است. همین موضوع نشان می‌دهد که قدرت زبان فارسی زیاد است و باید این قدرت را به جوانان توانمندمان متصل کنیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، جوانان خلاق و نوآور حوزه علوم انسانی را سرمایه‌های اصلی کشور خواند و افزود: سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز تبیان پلت‌فرم‌های مناسبی برای توسعه نوآوری در حوزه علوم انسانی هستند و باید از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

رییس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق همچنین بیان کرد: سرکوب نوآوری در کشور یکی از بزرگ‌ترین مشکلات است و متاسفانه سیستم دولتی و ساختار موجود آن، نوآوری و خلاقیت جوانان را در نطفه خفه می‌کند. این ساختار، محیط کسب‌وکار کشور را مختل کرده است. باید این سیستم بیمار دولتی را اصلاح کنیم و با قدرت از بچه‌های خلاق و نوآور کشور که توانایی بالایی در اصلاح این ساختارها دارند، بهره ببریم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2021-02-21 18:10

افزودن دیدگاه جدید