کد مطلب: 

254426

ابررایانه سیمرغ از زیرساخت‌های اصلی شبکه ملی اطلاعات است

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گفت: در حال حاضر همه چیز وابسته به زیرساخت های ارتباطی و اطلاعاتی است که ابررایانه سیمرغ قاعدتا یکی از زیرساخت‌های اصلی شبکه ملی اطلاعات بوده و همینطور در بحث های اقتصادی نیز دخیل می باشد.
ابررایانه سیمرغ از زیرساخت‌های اصلی شبکه ملی اطلاعات است

به گزارش سیتنا، مهندس فلاح جوشقانی معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به همراه دکتر یزدانیان رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید از پروژه ابررایانه سیمرغ در دانشگاه صنعتی امیر کبیر، از فاز صفر پروژه ابررایانه سیمرغ که با تجهیزات جدید راه اندازی شده است، بازدید نموده و سپس از فضایی که جهت تجهیزات فاز آزمایشگاهی درحال آماده سازی است و همچنین قسمت NOC بازدید انجام دادند.

فلاح جوشقانی در خصوص "نقش ابررایانه سیمرغ در اکوسیستم حوزه ICT کشور گفت: دنیای امروز دنیای خدماتی است که وابسته به پردازش های سریع و فوق سریع می باشد و عملا همه سرویس هایی که در دنیا وجود دارند مبتنی بر پردازش های فوق سریع می باشند.

وی افزود: در حال حاضر همه چیز وابسته به زیرساخت های ارتباطی و اطلاعاتی است و یکی از اجزا مهم شبکه ملی اطلاعات نیز سیستم های فوق سریع با قدرت پردازش بسیار بالا می باشد که ابررایانه سیمرغ قاعدتا یک زیرساخت اصلی شبکه ملی اطلاعات بوده و همینطور در بحث های اقتصادی نیز دخیل می باشد.

معاون وزیر ارتباطات به حضور موثر پژوهشگاه در پروژه ابررایانه سیمرغ اشاره کرد و گفت: طی سال های اخیر پژوهشگاه با تغییر رویکرد خود و حرکت به سمت مدیریت پژوهش، تحول بسیار خوبی را رقم زده است و پژوهشگاه با مدیریت مناسب و نگاه پژوهشی - کاربردی که داشته، طی همکاری با مراکز دانشگاهی موضوع ساخت ابررایانه سیمرغ را به خوبی پیش برده است.

دنیای امروز دنیای خدماتی است که وابسته به پردازش های سریع و فوق سریع می باشد و عملا همه سرویس هایی که در دنیا وجود دارند مبتنی بر پردازش های فوق سریع می باشند.

وی خاطرنشان کرد: تنها مجموعه ای که می توانست موضوع پروژه ابررایانه سیمرغ را بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و حوزه های دانشگاهی پیوند دهد، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات است. ظرفیت های پژوهشگاه و دانشگاه هر کدام به تنهایی کافی نبوده و تلفیق این دو مجموعه و مدیریت پژوهش توسط پژوهشگاه باعث شد تا از ظرفیت های علمی و کاربردی هر دو مجموعه بهترین بهره حاصل شود و پروژه ابررایانه نتیجه مطلوب را بدست آورد. وی ادامه داد: ما در این پروژه صرفا با یک پژوهش علمی روبرو نیستیم و در آینده نزدیک کاربردهای آن را لمس خواهیم کرد.

مهندس فلاح جوشقانی در انتها افزود: تیم توانمندی روی این پروژه در حال فعالیت است و با توانمندی ای که وجود دارد کار در زمان مناسب به سرانجام خواهد رساند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-02-09 14:26

افزودن دیدگاه جدید