کد مطلب: 

254032

جک ما، بعد از غیبت چندین ماهه ظاهر شد

جک ما، میلیاردر و موسس کنسرن چینی علی‌بابا و گروه آنت که ما‌ه‌ها غیبش زده بود دوباره ظاهر شد. او در یک پیام ویدیویی از افزایش فعالیت‌های "بشردوستانه" خود گزارش داد، اما درباره علت ناپدید شدنش هیچ توضیحی نداد.
جک ما، بعد از غیبت چندین ماهه ظاهر شد

به گزارش سیتنا، جک ما، موسس گروه علی‌بابا که به "آمازون چینی" معروف است، از اکتبر ۲۰۲۰ به دنبال انتقاد از سیستم مالی چین مورد غضب قرار گرفت و ناپدید شد.

رسانه‌های دولتی چین اکنون یک پیام ویدیویی جک ما ۵۶ ساله را پخش کردند که گفته می‌شود خطاب به ۱۰۰ معلم روستایی چین صحبت کرده است.

صاحب علی‌بابا در این ویدئو اعلام کرد که می‌خواهد کارهای "بشردوستانه و خیرخواهانه" بیشتری نسبت به قبل انجام دهد. او افزود در طول روزهای گذشته او و همکارانش مطالعه و تحقیق کرده‌اند و قصد دارند مصمم‌تر از قبل خود را وقف آموزش و امور خیریه‌ای کنند.

جک ما در ویدیوی پخش شده درباره اختلافش با دولت چین هیچ‌گونه اظهارنظری نکرده است و در خصوص محل "اختفای" خود هم توضیحی نداده است. گروه آنت اعتبار این ویدیو را تایید کرده است.

هنوز مشخص نیست جک ما کجاست، اما ظاهرشدن او و پخش صحبت‌هایش به صورت لایو باعث شد که ارزش سهام علی‌بابا هشت و نیم درصد افزایش پیدا کند.

اختلاف جک ما و دولت چین

به گفته کانال اقتصادی بلومبرگ، جک ما با دارایی حدود ۵۰ میلیاد دلار در لیست ثروتمندان جهان در مقام ۲۵ قرار دارد.

چند ماه پیش میلیاردر سرشناس در یک برنامه اقتصادی در شانگهای به شدت از رژیم چین و سیستم اقتصادی کشور انتقاد کرد. او گفت که سیستم مالی چین با قوانین و مقررات سختگیرانه‌اش، پیشرفت اقتصادی و تکنیکی کشور را سد کرده است.

به دنبال آن فعالیت این شرکت زیر ذره‌بین نهاد نظارت بر فعالیت‌های اقتصادی چین قرار گرفت. علاوه بر علی‌بابا، فعالیت بازوی فنی و اقتصادی آن با عنوان آنت Ant نیز محدود شد.

ژی جین‌پینگ، رئیس جمهوری خلق چین، شخصا از ورود شرکت گروه آنت Ant به بازار بورس جلوگیری کرد.

علی‌بابا بزرگترین فروشگاه آنلاین چین است و از فعال‌ترین پورتال‌های اقتصادی در سراسر جهان شناخته می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2021-01-29 01:24

افزودن دیدگاه جدید