کد مطلب: 

253421

خوزستان برای حرکت به سوی دانش‌بنیان شدن آماده است

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، گفت: خوزستان برای حرکت به سوی دانش‌بنیان شدن آماده است و با توجه به ظرفیت خارق‌العاده نیروی انسانی که در استان وجود دارد، امیدوارم با توافقاتی که با مدیران دانشگاهی بهبان داشتیم، حرکت دانشگاه‌ها به سوی کارآفرینی، حمایت از کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و صنایع خلاق دانشگاهی، با توسعه فضای کارآفرینی نوآورانه سرعت بگیرد.
خوزستان برای حرکت به سوی دانش‌بنیان شدن آماده است

به گزارش سیتنا، دکتر سورنا ستاری در سفر به استان خوزستان طی بازدید از دستاوردهای فناورانه و نوآورانه دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان، با بیان این‌که حرکت دانشگاه‌ها به سوی حل مشکلات جامعه با خلاقیت و نوآوری شتاب گرفته است، گفت: خوشبختانه دانشگاه صنعتی بهبهان و سایر دانشگاه‌های شهرستان در حوزه کارآفرینی فناورانه و اقتصاد دانش‌بنیان، گام‌های مثبت و رو به جلویی برداشته‌اند.

ستاری هدف از حمایت دانشگاه‌ها برای حرکت در مسیر نوآوری، صنایع خلاق و کارآفرینی را سوق دادن دانشگاه‌ها به سوی تحول آفرینی در جامعه دانست و افزود: مهم‌ترین رسالت و فلسفه وجودی دانشگاه، حل مشکلات جامعه و سوق دادن آن به سوی تعالی است. دانشگاه با تربیت نیروی انسانی نخبه، خلاق و کارآفرین، باید نقشی اثریخش در تحول و حل مشکلات محیط پیرامونی‌اش ایفا کند.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با اشاره به حمایت از رونق زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی در استان خوزستان با حمایت از شکل‌گیری حلقه‌های این زنجیره به ویژه در دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری استان گفت: خوزستان برای حرکت به سوی دانش‌بنیان شدن آماده است و با توجه به ظرفیت خارق‌العاده نیروی انسانی که در استان وجود دارد، امیدوارم با توافقاتی که با مدیران دانشگاهی بهبان داشتیم، حرکت دانشگاه‌ها به سوی کارآفرینی، حمایت از کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و صنایع خلاق  دانشگاهی، با توسعه فضای کارآفرینی نوآورانه سرعت بگیرد.

در این سفر استانی معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری از دستاوردهای فناورانه دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان بازدید کرد و ضمن گفت‌وگو با فعالان فناور دانشگاهی، نکاتی را درباره توسعه کار فناورانه یادآور شد.

افتتاح مراکز نوآوری استان خوزستان

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری پس از بازدید از توانمندی‌های فناورانه و گفت‌وگو با فعالان فناور و دانشگاهیان دانشگاه صنعتی خاتم بهبهان، به اهواز می‌رود تا مرکز نوآوری و خلاق و مجتمع خدمات فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز را افتتاح کند.

با افتتاح این مراکز نوآوری فعالیت های نوآورانه دانشگاه رونق می گیرد. بیش از 3 هزار متر مربع فضای کاری مشترک به مرکز نوآوری و خلاق اختصاص دارد. این مرکز قرار است به تیم های دانشجویی خدمات دهد تا ابده ها خود را با کمک منتورها پرورش دهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2021-01-11 15:35

افزودن دیدگاه جدید