کد مطلب: 

253190

آنچه باید درباره‌ی مرکز مدیریت عملیات شبکه شرکت مخابرات بدانید

مدیرعامل سابق شرکت مخابرات ایران، گفت: راه اندازی مرکز مدیریت عملیات شبکه شرکت مخابرات (NOC متمرکز کشوری مستقر در مرکز نهری تهران) از اقدامات خوب و موثر در همان ماه‌های اول حضورم در مخابرات بود.
آنچه باید درباره‌ی مرکز مدیریت عملیات شبکه شرکت مخابرات بدانید

به گزارش سیتنا، مهندس سیدمجید صدری، مدیرعامل سابق و عضو فعلی هیات مدیره‌ی شرکت مخابرات ایران در اینستاگرامش نوشت:

راه اندازی مرکز مدیریت عملیات شبکه شرکت مخابرات (NOC متمرکز کشوری مستقر در مرکز نهری تهران) از اقدامات خوب و موثر در همان ماه‌های اول حضورم در مخابرات بود که در همین راستا این مرکز به همراه سامانه‌های مربوطه تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفت و بطور پیوسته و ۲۴ ساعته، پشتیبانی، سنجش و پایش کیفیت شبکه به دست توانمند جوانان و به بهترین شکل در این مرکز انجام می‌شود.

این مرکز را در سال ۹۷ همزمان با هفته ارتباطات و با حضور وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح کردیم که نگهداری بهینه عملکرد شبکه مخابراتی، پایش شبکه و سرویس‌ها و کانال‌های ارتباطی را برعهده دارد و همکاران و متخصصان توانمند حوزه شبکه در شرکت مخابرات بصورت تمام وقت عملیات شبکه را کنترل و ارزیابی می‌کنند.

مرکز عملیات شبکه شرکت مخابرات ایران بطور هدفمند سامانه‌های متمرکز و یکپارچه را برای پایش عناصر شبکه و پارامترهای کیفی سرویس‌ها طراحی ‌کرده و سیستم پشتیبانی عملیات (OSS)، سامانه سنجش کیفیت باند پهن، سامانه پایش کیفیت سرویس صوت و سامانه پهنای باند مصرفی در این مرکز پشتیبانی و بهره برداری شده.

علاوه بر امکان پایش یکپارچه، امکان تسهیل اطلاع از منشا خطرات و حملات سایبری، کنترل عملکرد و پایداری شبکه را نیز به صورت آنی فراهم آوردیم.

با توجه به آینده همه فعالیت‌ها در دنیا طبق چشم‌انداز ۲۰۵۰، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری‌های ما باید متمرکز بر توسعه و ارتقاء شبکه و دیتا باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2021-01-06 01:43

افزودن دیدگاه جدید