کد مطلب: 

246703

پایان نافرجام دوستی اینترنتی

رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی از شناسایی و دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی و مطالب کذب و غیراخلاقی بر علیه یک شهروند در شبکه‌های اجتماعی خبر داد.
پایان نافرجام دوستی اینترنتی

به گزارش سیتنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرگرد یوسف شاکری رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی، در تشریح این خبر گفت: خانم جوانی با مراجعه به پلیس فتا از فردی که از طریق آشنایی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و جلب اعتماد از او اخاذی کرده بود شکایت کرد.

وی گفت: این خانم جوان در مرحله تحقیقات اولیه اظهار داشته است؛ مدتی پیش باهدف ازدواج با فردی در فضای مجازی آشنا شدم و باگذشت زمان و گفتگو در این فضا یک عشق کورکورانه بین ما به وجود آمد  که پس از جلب اعتماد من و به دست آوردن عکس‌ها و فیلم‌های خصوصیم، من را تهدید کرد که درصورتی‌که تن به خواسته نامتعارف او ندهم آن‌ها را در شبکه اجتماعی منتشر می‌کند.

سرگرد شاکری گفت: مأموران رسیدگی‌کننده به پرونده، با اقدامات فنی و اطلاعاتی متهم را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه و با هماهنگی مقام قضائی وی را دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به پلیس فتا منتقل کردند.

رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی در ادامه بیان داشت: متهم که ابتدا منکر این اقدام شد پس از روبرو شدن با ادله محکم پلیس لب به اعتراف گشود و ضمن ابراز پشیمانی از این اقدام خود جهت سیر سایر مراحل قضایی تحویل مراجع قضایی گردید.

وی گفت با اشاره به شیوه و روش کلاه‌برداری با استفاده از ترفند دوست‌یابی و همسریابی در فضای مجازی گفت: افرادی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند به‌ویژه جوانان باید مراقب باشند تا فریب افراد سودجو و فرصت‌طلب را که از ناآگاهی و گاهاً سادگی کاربران فضای مجازی برای فریب آن‌ها استفاده می‌کنند نخورند و از هرگونه ارتباط با افراد ناشناس پرهیز نمایند.

این مسئول انتظامی گفت: شهروندان می‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکل در فضای مجازی به پلیس فتا مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر و بهره‌مندی از مطالب آموزنده به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir  مراجعه کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-07-18 23:00

افزودن دیدگاه جدید