کد مطلب: 

246147

کلاهبرداری از شهروندان در پوشش فروش نرم‌افزارهای رژیم غذایی

حتما برای دریافت برنامه رژیم غذایی به پزشک متخصص مراجعه کنید.
کلاهبرداری از شهروندان در پوشش فروش نرم‌افزارهای رژیم غذایی

به گزارش سیتنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ سامع خورشاد، رئیس‌پلیس فتا استان ‌مازندران‌ در تشریح این خبر اظهار داشت: برنامه‌های رژیم غذایی یکی از ترفندهای مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از شهروندان شده است، به گونه‌ای که اینگونه سایت ها با ارسال برنامه‌های رایگان از شهروندان مبلغی را دریافت می‌کنند و یا برای سرقت اطلاعات بانکی شهروندان، افراد را به درگاه‌های فیشنگ بانکی هدایت می‌کنند.

وی افزود: بسیاری از برنامه‌های رژیم غذایی که این افراد برای متقاضیان ارسال می‌کنند برنامه‌های است که با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توان به صورت رایگان به دست آورد.

رئیس ‌پلیس فتا استان ‌مازندران‌ ادامه داد: شگرد دیگر این مجرمان در تبلیغات برنامه‌های رژیم غذایی هدایت کاربران به درگاه‌های فیشینگ بانکی است که با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان حساب آنها را خالی می‌کنند.

این مقام مسئول به کاربران توصیه کرد: در هنگام خرید آنلاین حتما توجه کنند که درگاه بانکی فیشینگ نباشد. برای اطمینان بیشتر به سایت شاپرک به آدرس www.shaparak.ir مراجعه کنید و با انتخاب گزینه «شرکت‌های مجاز به انجام فعالیت» از آدرس اینترنتی درگاه‌های پرداخت معتبر مطلع شوید.

سرهنگ خورشاد یادآور شد: حتما برای دریافت برنامه رژیم غذایی به پزشک متخصص مراجعه کنید چرا که بسیاری از تبلیغاتی که در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی می‌شود توسط افراد فاقد تخصص است که اجرای این برنامه‌ها می‌تواند حتی سلامت شما را به خطر بیندازد.

این مقام انتظامی در پایان از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-07-05 00:18

افزودن دیدگاه جدید