کد مطلب: 

245805

حمایت از کسب و کارهای نوآور مهمترین اولویت معاونت علمی ریاست جمهوری

رئیس مرکز توسعه فناوریهای راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این که حمایت از کسب و کارهای مبتنی بر نوآوری و دانش بنیان از مهم ترین اولویت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است بر ظرفیت سازی جهت افزایش شرکتهای دانش بنیان تاکید کرد.
حمایت از کسب و کارهای نوآور مهمترین اولویت معاونت علمی ریاست جمهوری

دکتر اسماعیل قادری فر در دیدار با رئیس و اعضای شورای راهبری مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به‌عنوان یک تسهیلگر در جریان نوآوری در کشور از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در حوزه‌های مختلف حمایت می کند.

وی ادامه داد: مرکز نوآوری ترشیز نیز باید پس از حمایت از صاحبان ایده های خلاق و تشکیل و استقرار هسته های نوآور به دنبال تشکیل شرکتهای دانش بنیان باشد.

او با اشاره به فعالیت ۱۲ ستاد توسعه فناوری در زیرمجموعه کاری خود، بر توسعه فضای فعلی و تجهیز مرکز نوآوری ترشیز و قرار گرفتن به عنوان مرکز رشد اقماری در منطقه تاکید کرد و گفت: در این زمینه همکاری لازم را خواهد داشت البته مرکز آموزش عالی کاشمر باید در برنامه راهبردی خود به فکر درآمدزایی باشد و از درآمد اختصاصی خود ارتزاق کند از این رو باید پروژه محور کار کند و ثمره کارش به ایجاد شرکتهای دانش بنیان بینجامد.

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر هم در این جلسه گفت: مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز از سال ۹۵ مجوز فعالیت خود را اخذ و زیرمجموعه مرکز آموزش عالی کاشمر قرار گرفت.

هادی معماریان افزود: درپی مساعدت معاونت عملی و فناوری ریاست جمهوری و  تلاش مسوولان محلی، این مرکز با در اختیار گرفتن فضایی با زیربنای ۵۵۰ مترمربع و تجهیز آن در زمینه ارائه خدمات حمایتی و مشاوره ای، کمک به ایجاد و توسعه حرفه های جدید توسط کارآفرینان در قالب واحدهای نوپای فعال صاحب ایده در حوزه فناوری های پیشرفته و اهداف اقتصادی مبتنی بر دانش و فناوری، زمینه حضور مؤثر و مستقل دانش آموختگان دانشگاه ها و ایده پردازان در صحنه توسعه اقتصادی و فناورانه در سطوح ملی و منطقه ای کشور را با حمایت سایر دستگاه ها فراهم کرده است.

وی ادامه داد: در این مدت در مجموع در حوزه استقرار هسته ها خوب پیش رفتیم به طوری که ۹ هسته نوآور در این مدت در مرکز نوآوری ترشیز استقرار یافته اند که در این راستا از ظرفیت نهادهای دیگر نیز استفاده شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-06-24 00:24

افزودن دیدگاه جدید