کد مطلب: 

243303
وزیر صمت در جلسه‌ی شورای معاونین این وزارتخانه:

محورها به‌منظور تحقق اهداف رونق تولید در سال 98 در بسیاری از شاخص ها موفق بود/ محورهای فعالیت سال "جهش تولید" با اولویت اثر بخشی در زندگی مردم دنبال خواهد شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تقدیر از عملکرد واحدهای تولیدی و بخش های مختلف صنعتی و تجاری در راستای پیگیری مناسب برای تامین و افزایش تولید اقلام بهداشتی برای مقابله با شیوع کرونا در سطح کشور، گفت: باید روند کنونی در تولیدات اقلام بهداشتی و تامین کالاهای اساسی مردم تداوم داشته باشد و آرامش موجود در روند تامین مایحتاج ضروری مردم حفظ شود.
محورها به‌منظور تحقق اهداف رونق تولید در سال 98 در بسیاری از شاخص ها موفق بود/ محورهای فعالیت سال "جهش تولید" با اولویت اثر بخشی در زندگی مردم دنبال خواهد شد

به گزارش سیتنا، رضا رحمانی در جلسه شورای معاونین وزارت صمت که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: خوشبختانه محورهای تعیین شده برای تحقق اهداف رونق تولید در سال 98 در بسیاری از شاخص ها موفق بوده و نتایج قابل قبولی نیز به دست آمده است.

وی ادامه داد: برنامه های امسال وزارت صمت برای "جهش تولید"، کیفی تر از سال گذشته دنبال خواهد شد و در همین راستا سعی شده است اصلاح و باز تدوین برنامه های سال پیش با اولویت اثربخشی اقدامات در زندگی مردم در دستور کار قرار گیرد.

رحمانی تاکید کرد: همه کارکنان و مسئولان وزارت صمت باید الزامات" جهش تولید" را در صدر برنامه های خود قرار دهند و باید با یک "روحیه جهادی" تلاش کنیم به اهداف مد نظر رهبر معظم انقلاب در سال ۹۹ در بالاترین سطح ممکن دست یابیم.

وزیر صمت گفت: برنامه تعمیق ساخت داخل به سبب آثار بسیار ارزشمند آن، با جدیت هر چه تمام تر در سال ۹۹ نیز دنبال خواهد شد و در راس برنامه‌های وزارت صمت در سال جهش تولید قرار دارد.

رحمانی افزود: ذیل برنامه ساخت داخل، فعال‌سازی واحدهای راکد و غیر فعال، تکمیل طرح‌های نیمه تمام با اولویت طرح های پیشران و نوآورانه و فعال کردن ظرفیت‌های خالی واحدها در دستور کار است.

وی ادامه داد: برای سال جهش تولید، ۹ صنعت پیشران تعیین شده و بسته‌های سیاستی ویژه برای حمایت از زنجیره تولید این صنایع طراحی شده است که با جدیت هرچه تمام تر دنبال خواهد شد.

رحمانی مدیریت واردات و توسعه صادرات را با نگاه فعال سازی همه ظرفیت ها و توجه به مزیت های صادراتی کشور در راستای توسعه بازارهای هدف و همچنین توسعه زیرساخت‌های صادراتی از قبیل پایانه های صادراتی و بازارچه های مشترک مرزی را محور دوم فعالیت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال پیش روی عنوان کرد.

وی گفت: امسال برنامه توسعه معادن و صنایع معدنی با تاکید بر نقشه راه معدن پیگیری خواهد شد و امیدواریم اقدامات زیربنایی که در این بخش در سال ۹۸ انجام دادیم در سال جهش تولید به شکوفایی برسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: توسعه فناوری و محصولات دانش‌بنیان، مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک تجاری، بهبود فضای کسب و کار مرتبط با حوزه صنعت، معدن و تجارت و تامین منابع مالی و توسعه سرمایه‌گذاری؛ دیگر محورهای فعالیت وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جهش تولید خواهند بود که در مجموع با 40 برنامه سعی می شود اقدامات و برنامه ها در دست اجرا برای مردم برجسته تر از پیش شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-04-05 10:02

افزودن دیدگاه جدید