کد مطلب: 

243189

هوش مصنوعی افکار را به جمله تبدیل می‌کند

محققان امریکایی در مطالعه اخیرشان موفق به توسعه الگوریتمی شده اند که به گفته آنها این الگوریتم می‌تواند ذهن افراد را بخواند و افکار آنها را به جمله تبدیل کند.
هوش مصنوعی افکار را به جمله تبدیل می‌کند

به گزارش سیتنا به نقل از گاردین، محققان دانشگاه کالیفرنیا سن فرانسیسکو در مطالعه اخیرشان یک گام به خواندن ذهن افراد نزدیک شده اند.

پژوهشگران طی این مطالعه از الگوریتم یادگیری عمیق برای بررسی سیگنالهای مغزی چهار زن مبتلا به بیماری صرع در هنگامیکه انهاصحبت می‌کردند،استفاده کردند. پژوهشگران الکترودهایی را بر روی سر این افراد قرار داده بودند تا بر تشنج ها نظارت کنند.

در گام بعدی محققان از زنان خواستند تا یک سری جملات را با صدای بلند بخوانند و در همین حین آنها فعالیت مغزی بیماران را اندازه گیری کردند. طولانی ترین جمله شامل ۲۵۰ کلمه بود.

این تیم این فعالیت مغزی را به یک الگوریتم شبکه عصبی متصل کردند و به الگوریتم آموزش دادند تا الگوهای منظم را که می تواند باجنبه های مکرر گفتار ، مانند مصوت ها یا صامت ها در ارتباط باشد ، شناسایی کند. این الگوهای سپس به یک شبکه عصبی دوم متصل شدند که طی آن این سینگالها به کلمات تبدیل می‌شوند  که با در کنار هم قرار دادن آنها جمله ایجاد شد و محققان توانستند افکار آنها را بخوانند. به گفته پژوهشگران دقت این فناوری ۹۷ درصد است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-03-31 19:45

افزودن دیدگاه جدید