کد مطلب: 

240875
وزیر صمت در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

وفور کالا در کشور در کنار حفظ روند تولید وجود دارد/ تمهیدات لازم برای کنترل بازار اندیشیده شده است/ در 10 ماهه سال جاری روند رشد تولید خوب بوده است/ بیش از دو سوم ارز حاصل از صادرات بازگشته است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت تنظیم بازار، گفت: وفور کالا در کشور در کنار حفظ روند تولید وجود دارد و تمهیدات لازم برای کنترل بازار اندیشیده شده است تا در این شرایط به خصوص در ایام پایانی سال مردم در مضیقه نباشند.
وفور کالا در کشور در کنار حفظ روند تولید وجود دارد/ تمهیدات لازم برای کنترل بازار اندیشیده شده است/ در 10 ماهه سال جاری روند رشد تولید خوب بوده است/ بیش از دو سوم ارز حاصل از صادرات بازگشته است

به گزارش سیتنا، رضا رحمانی در این نشست افزود: در 10 ماهه امسال روند رشد تولید خوب بوده است که این سیاست، مقدمه تنظیم بازار است و این روند افزایشی اکثر تولیدات در حالی است که همه فکر می‌کردند کارخانجات ما بر اثر تحریم ها به تعطیلی کشیده می شوند.

وی با اشاره به برخی آمارهای تولید، بیان کرد: در 10 ماهه امسال در حوزه پوشاک 20 درصد افزایش تولید،
در صنایع غذایی 15 درصد افزایش تولید و در داروهای انسانی 31 درصد افزایش تولید داشته ایم.

وی با اشاره به افزایش تولید محصولات فلزی در 9 ماهه سال 97 گفت : افزایش تولید فولاد خام با رشد 5/6 و محصولات فولادی 6 درصد بوده است اما آلومینیوم با کاهش مواجه بوده است.

رحمانی همچنین گفت: در 9 ماهه امسال روغن نباتی افزایش تولید 9 درصدی، سیمان افزایش تولید 11 درصدی و کاشی افزایش تولید 6.5 درصدی داشته است.

در فولاد خودکفا هستیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه تحریم کننده‌های کشورمان اکنون از این وضعیت شکست‌شان در تولید عصبانی و ناراحت هستند، گفت: الکترود گرافیتی را دوباره تحریم کردند و تحت فشار قرار دادند، اما خوشبختانه در فولاد خودکفا هستیم و حتی خط تولید و مونتاژ الکترود گرافیتی آماده بهره برداری است.

فعال شدن آلومینای سراب پس از 30 سال /تولید 55 درصدی لاستیک سنگین

رحمانی همچنین یادآوری کرد: آلومینای سراب در این شرایط اعتباری در حال فعال شدن است که این کار پس از 30 سال انجام می شود.

وی در خصوص تولید لاستیک سنگین نیز، گفت: تولید لاستیک سنگین از 30 درصد به 55 درصد رسیده و
4 واحد تولیدی نیز در حال ساخت است که با افتتاح این 4 واحد در لاستیک سنگین مازاد نیز خواهیم داشت.

تولید داخلی چادر مشکی را به 50 درصد خواهیم رساند

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص چادر مشکی نیز، افزود: 90 درصد از نیاز چادر مشکی از طریق واردات تأمین می‌شد که افتتاح یک واحد تولیدی چادر مشکی با ظرفیت تولید 30 میلیون متر مربع را در
راستای خودکفایی در دستور کار داریم و با افتتاح یکی دو طرح دیگر، تولید داخلی در این حوزه را به 50 درصد خواهیم رساند.

رحمانی با اشاره به اینکه از پنبه تا تولید پوشاک و عرضه را در صنعت پوشاک بررسی کرده ایم، گفت: مشکلات را بررسی کرده ایم تا تولید در این حوزه رشد بیشتری یابد. همچنین در خصوص تنظیم بازار نیز جلسات متعددی با دستگاه‌های ذیربط برگزار شده و برای حل و فصل مشکلات حوزه تولید به نقاط مختلف کشور سفرهای مختلفی داشته‌ایم.

وی در ادامه سخنان خود در خصوص تنظیم بازار، بیان کرد: دهه فجر، انتخابات، عید نوروز و ماه مبارک رمضان چهار برهه است که هر کدام تمهیدات خاص خود را می طلبد و در این خصوص برنامه‌ریزی‌هایی صورت
گرفته است.

وفور کالا در کشور در کنار حفظ روند تولید وجود دارد

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: وفور کالا در کشور در کنار حفظ روند تولید وجود دارد و تمهیدات لازم برای کنترل بازار اندیشیده شده است تا در این شرایط مردم در مضیقه نباشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین تصریح کرد: اصناف و تشکل‌ها مانند اتاق بازرگانی و اتاق تعاون در تنظیم بازار داخلی همراهی خوبی داشتند و نمایشگاه‌های فروش فوق العاده و تخفیفات ویژه برای شب عید در نظر گرفته شده است.

رحمانی درخصوص رصد اقلام ضروری و مورد نیاز مردم نیز بیان کرد: رصد مداوم اقلام کالایی انجام می شود و در این راستا جلوی گرانی را باید بگیریم، گفت: با رصد زنجیره تولید تلاش می‌کنیم تا قیمتها کاهش یابد از طرفی حذف دلال ها و واسطه‌ها هم باعث کاهش قیمت و هم به نفع تولید کننده است.

وی در خصوص بازگشت ارز حاصل از صادرات نیز گفت: بازگشت ارز بالای 20 میلیارد (دلار) بوده است و بیش از دو سوم ارز حاصل از صادرات بازگشته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص نوسازی ناوگان تجاری نیز بیان کرد: 176 هزار دستگاه کامیون، کامیونت و اتوبوس در مدت 3 سال نوسازی می شود و 19 هزار دستگاه اتوبوس است که دولت 50 درصد، بانک 30 درصد و متقاضی 20 درصد آن را تقبل می کند.

وضعیت خوب تولید در جامعه احساس می شود

همچنین در این نشست رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت نسبتاً خوب تولید در جامعه احساس می شود و ثبات در بازار به وجود آمده است.

عزیز اکبریان ادامه داد: امیدواریم که در تنظیم بازار شب عید امسال مشکل خاصی نباشد و کنترل و نظارت بر روند تولید بازار به خصوص خودرو با جدیت تداوم یابد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-01-28 10:18

افزودن دیدگاه جدید