کد مطلب: 

239622

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت، تاکید کرد: رونق تولید با توجه به میزهای ساخت داخل

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت، در نشست فعالان اقتصادی کاشان، توجه به میزهای ساخت داخل را یکی از مسیرهای میانبر برای تحقق رونق تولید و تحقق نهضت ساخت داخل عنوان کرد.
سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت، تاکید کرد: رونق تولید با توجه به میزهای ساخت داخل

به گزارش سیتنا، مهدی صادقی نیارکی در این نشست، رونق تولید و توسعه ساخت داخل را مهم ترین برنامه های وزارت صنعت دانست و افزود: در راستای افزایش تولید محصولات داخلی و حل مشکلات صنعتگران از ابتدای سال جاری تاکنون هفت میز ساخت برگزار شده و دستاوردهای مطلوبی نیز به دنبال داشته است.

صادقی نیارکی، از برگزاری دو میز ساخت داخل در حوزه صنعت مخابرات خبر داد و افزود: در قالب برپایی این میزها قراردادهایی به ارزش بیش از 456 میلیون یورو منعقد شده است و در نظر داریم تا با برپایی میز ساخت داخل تا پایان سال یک هزار و 400 میزان واردات را 10 میلیارد دلار کاهش دهیم.

وی، با بیان اینکه ایران در حوزه دانش آموختگان فنی مهندسی در رتبه سوم دنیا قرار دارد، گفت: در صورت افزایش سهم بخش صنعت از تولید ناخالصی داخلی آینده شغلی این فارغ التحصیلان نیز تأمین می شود و به تبع آن نیز رونق تولید و کاهش آمار بیکاران فارغ التحصیل را به دنبال دارد.

صادقی نیارکی، نیاز نقدینگی بخش صنعت را 360 هزار میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: برای تأمین این نقدینگی تمام تلاش خود را به کار می گیریم و با بانک های عامل نیز در حال مذاکره هستیم تا در رونق تولید و پویایی هر چه بیشتر واحدهای تولیدی نقش بسزایی داشته باشند.

وی، ضمن تأکید بر تمرکز وزارت صمت بر افزایش صادرات به ویژه کشورهای همسایه تصریح کرد: کشورهای همسایه همچون روسیه،ترکیه، پاکستان و سوریه از جمله کشورهایی هستند که به آنها صادرات صورت می پذیرد و در نظر داریم تا روند صادرات با تشکیل میز کالا یا گروه کالا تسهیل بخشیده شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-12-29 11:02

افزودن دیدگاه جدید