کد مطلب: 

238899

برنامه‌ریزی شرکت‌های بزرگ حمل و نقل دنیا برای ارسال مرسولات پستی با پهپاد

اگرچه وزارت ارتباطات به تازگی از پهپاد برای ارسال مرسولات پستی رونمایی کرده و به گفته‌ی مدیرعامل شرکت پست فعالیت پهپاد پستی در گام اول ارائه‌ی خدمات به دستگاه‌های امدادرسان است و فعلا برنامه‌ای برای ورود به فاز تجاری ندارد، در همین حال شرکت‌های بزرگ حمل و نقل دنیا نیز برای ارسال مرسولات پستی با پهپاد برنامه‌ریزی کرده اند.
سابقه‌ی چندین ساله‌ی ارسال مرسولات پستی با پهپاد در دنیا

به گزارش سیتنا، شرکت آمازون در سال ۲۰۱۶ بخش Amazon Prime Air را تأسیس کرد که به‌صورت تخصصی برای تحقق هدف ارسال کالا با پهپاد فعالیت می‌کند. این شرکت چند ماه قبل از جدیدترین پهپاد حمل کالای خود رونمایی کرد که از امکانات قابل توجهی بهره می‌برد و تا مسافت ۲۴ کیلومتر می‌تواند مرسوله‌ای به وزن ۲ کیلو و ۲۶۰ گرم حمل کند. این شرکت اعلام کرده طی ماه‌های آینده در برخی شهرها به‌طور گسترده به‌صورت آزمایشی این پهپاد را مورد استفاده قرار می‌دهند.

به غیر از آمازون، شرکت‌های متعددی در این زمینه فعالیت دارند که می‌توانیم به آلفابت، اوبر، ایرباس و شرکت‌های پست DHL و UPS اشاره کنیم که در کشورهای مختلف مشغول انجام آزمایش‌های گوناگون هستند.

شرکت Wing که زیرمجموعه آلفابت (شرکت مادر گوگل) محسوب می‌شود، تابه‌حال توانسته ۳۰۰۰ مرسوله را به مقصدهای موردنظر با موفقیت ارسال کند. شرکت UPS هم در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد برنامه سه ساله آزمایشی خود را برای تحویل مرسوله‌های پزشکی آغاز کرده است.

شرکت‌های گوناگون رویکردهای مختلفی را در قبال توسعه پهپادهای حمل کالا اتخاذ کرده‌اند. به‌عنوان مثال پهپاد آمازون می‌تواند ۲۴ کیلومتر پرواز کند و این شرکت امیدوار است بسته‌های این فروشگاه اینترنتی در عرض ۳۰ دقیقه یا کمتر به دست مشتریان برسد. ولی هدف شرکت Wing توسعه پهپادهایی برای پرواز تا مسافت ۲۰ کیلومتری است که بتوانند در کمتر از ۱۰ دقیقه مرسوله را مقصد برسانند. در همین حال، حداکثر سرعت پهپاد شرکت Wing به ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که رقم قابل توجهی محسوب می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-12-17 22:37

افزودن دیدگاه جدید