کد مطلب: 

238827

اعطای تسهیلات لیزینگ صندوق نوآوری به خریداران محصولات دانش‌بنیان در نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ایران ساخت تا سقف 20 میلیارد ریال

معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: خریداران محصولات دانش بنیان ارائه شده در نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت می‌توانند از تسهیلات لیزینگ 8 درصد سه ساله تا سقف 2 میلیارد تومان از منابع صندوق نوآوری و شکوفایی استفاده کنند.
اعطای تسهیلات لیزینگ صندوق نوآوری به خریداران محصولات دانش‌بنیان در نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ایران ساخت تا سقف 20 میلیارد ریال

به گزارش سیتنا، دکتر رضا قربانی درباره تسهیلات لیزینگ صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: برای توسعه بازار شرکت‌های دانش بنیان، صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات خاصی را به عنوان لیزینگ یا سفارش ساخت طراحی کرده است.

وی افزود: کلیه خریداران خصوصی و دولتی که بخواهند محصولات شرکت‌های دانش بنیان را خریداری کنند می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند. به طور معمول نرخ تسهیلات لیزینگ صندوق نوآوری و شکوفایی 9 درصد است اما در شرایط خاص مانند نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ایران ساخت، بر اساس تفاهم نامه‌ای که با عامل مالی نمایشگاه یعنی صندوق پژوهش و فناوری نانو صورت گرفته و با توجه به مصوبه هیات عامل صندوق، نرخ سود، 8 درصد خواهد بود.

قربانی افزود: بر اساس این مدل اگر خریدار محصول دانش بنیان مشکل نقدینگی داشته باشد می‌تواند مشکل خود را با استفاده از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی مرتفع کند. این خدمات هم به صورت مستقیم یعنی با مراجعه شرکت‌های دانش بنیان به عنوان فروشنده به همراه خریداران به صندوق نوآوری و شکوفایی و هم از طریق صندوق‌های پژوهش و فناوری به عنوان عاملان صندوق نوآوری و شکوفایی امکانپذیر خواهد بود.

معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی امکان استفاده از تسهیلات لیزینگ خرید محصولات دانش بنیان از طریق صندوق‌های پژوهش و فناوری را تشریح کرد و گفت: تمامی ‌صندوق‌های پژوهش و فناوری به نیابت از صندوق نوآوری و شکوفایی می‌توانند عملیات لیزینگ را انجام دهند. در نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت نیز عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق فناوری نانو است.

وی ادامه داد: در تفاهمی‌که با این صندوق صورت گرفته خریداران می‌توانند تا سقف 2 میلیارد تومان به صورت لیزینگ برای محصولات دانش بنیان از صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات دریافت کنند.

وی تاکید کرد: شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند تسهیلات لیزینگ را به عنوان یک بسته حمایتی روی محصولات دانش بنیان خود به خریداران معرفی کنند. خریدار نیز در صورت تمایل می‌تواند از تسهیلات سه ساله استفاده کرده و اقساط آن را با سود 8 پرداخت کند.

قربانی همچنین در مورد شرایط خاص پرداخت و بازپرداخت این تسهیلات گفت: دوره بازپرداخت 36 ماهه است که به‌طور معمول 6 ماه تنفس درنظر گرفته شده و 30 ماهه بازپرداخت صورت می‌گیرد. میزان حمایت صندوق نیز تا سقف 70 درصد قرارداد فروش کالا و با فرض معمول بودن قیمت‌ها است و باید الباقی مبلغ قرارداد را خریدار به صورت نقدی پرداخت کرده باشد و تضامین هم بر اساس اعتبارسنجی‌های صندوق نوآوری و شکوفایی از خریدار اخذ خواهد شد.

خریداران می توانند برای دریافت این تسهیلات به سایت http://iranlabexpo.ir/ هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران مراجعه نمایند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-12-16 15:46

افزودن دیدگاه جدید