کد مطلب: 

238753

نخستین جلسه آموزشی تحلیل بدافزار برای کارشناسان نیروی انتظامی در پژوهشگاه ICT

نخستین جلسه آموزشی تحلیل بدافزار برای کارشناسان نیروی انتظامی به میزبانی پژوهشگاه ICT برگزار شد.
نخستین جلسه آموزشی تحلیل بدافزار برای کارشناسان نیروی انتظامی در پژوهشگاه ICT

به گزارش سیتنا، این دوره آموزشی در راستای قراردادی بین پژوهشگاه ICT و نیروی انتظامی و به همت پژوهشکده امنیت فاوا برگزار شد.

طلا تفضلی به عنوان ارائه دهنده روز نخست این دوره آموزشی با تشریح مقدمه ای بر تجزیه و تحلیل بدافزارها، اظهار کرد: بدافزار نرم افزاری است که به صورت مضر و خرابکارانه به نرم افزارهای دیگر حمله می کند و منجر به ایجاد تفاوت در رفتار واقعی نسبت به رفتار موردنظر می شود.

وی ادامه داد: حملات کدهای بدنهاد، تهدیدی جدی به امنیت سیستم های اطلاعاتی هستند و انواع مختلفی از قبیل نرم افزار بی گناه تا سلاح سایبری مخرب و پیشرفته دارند.

تفضلی در تحلیل بدافزارها، هدف اصلی را شناسایی هدف و عملکرد برنامه بدنهاد و همچنین به دست آوردن اطلاعات موثر در مورد هدف و عملکرد این برنامه، عنوان کرد.

طبق اظهارات مدیر گروه فناوری امنیت اطلاعات و سامانه ها، با تحلیل بدافزارها می توان به این نتیجه رسید که بدافزار از کجا آمده و چه کاری انجام می دهد و در نهایت به کجا رفته یا متصل می شود.

این عضو پژوهشکده امنیت فاوا در این جلسه همچنین با اشاره به انواع بدافزارها گفت: بات نت، تروجان، ویروس واره، کرم واره، روت کیت، باج افزار، جاسوس افزار و در پشتی از جمله بدافزارهایی هستند در جلسات بعدی به صورت کامل تر به آنها اشاره می شود.

بر اساس این گزارش، دوره آموزشی تحلیل بدافزار، به مدت ۹ روز و در مجموع به مدت ۵۴ ساعت در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، برگزار می شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-12-15 13:45

افزودن دیدگاه جدید