کد مطلب: 

238570

جلسه ۳۹ فروم نسل پیشرو ارتباطات ۵G در پژوهشگاه ICT برگزار شد

جلسه ۳۹ فروم نسل پیشرو ارتباطات ۵G به میزبانی پژوهشکده امنیت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.
جلسه ۳۹ فروم نسل پیشرو ارتباطات ۵G در پژوهشگاه ICT برگزار شد

به گزارش سیتنا، جلسه ۳۹ فروم نسل پیشرو ارتباطات ۵G  در حالی صبح دیروز (چهارشنبه ۲۰ آذر) برگزار شد که نیازمندی‌های مطرح در نسل‌های آتی شبکه‌های بی‌سیم ارتباطات مورد بررسی قرار گرفت و  تبادل نظر پیرامون مسائل و چالش‌های پیشروی محققان، توسعه دهندگان و سازندگان نسل آتی مخابرات سلولی انجام گردید.

همچنین با توجه به این نکته که گذر به پارادایم جدید جوامع هوشمند نسل آینده مخابرات سلولی نیازمند شبکه‌های امن، کارامد، پایدار و تاب‌آور هستند، چالش‌های حوزه امنیت شبکه های ۵G با جزییات ارائه شد.

علاوه بر این، از آنجایی که نهادهای استانداردسازی مخابراتی در حال ادغام مفاهیم  و تکنولوژی های جدید مانند شبکه‌های نرم‌افزار محور، مجازی‌سازی کارکردهای شبکه، رایانش ابری، محاسبات با دسترسی چندگانه لبه و برش شبکه در شبکه‌های مخابراتی نسل جدید هستند، چالش های مطرح در این زمینه نیز مورد بررسی قرار گرفت که مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.

در پایان با برگزاری جلسه پرسش و پاسخ پیرامون چالش ها و تهدیدادت امنیتی، شرکت کنندگان سوالات و ابهامات خود را پیرامون موضوعات مطرح شده با ارائه کنندگان در میان گذاشتند.

همچنین در این جلسه مقرر شد جلسه آتی فروم نسل پیشرو ارتباطات ۵G به بحث چالش های امنیتی حوزه اینترنت اشیا و لایه فیزیکی به میزبانی پژوهشکده امنیت در تاریخ چهارم دی ماه برگزار گردد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-12-12 10:21

افزودن دیدگاه جدید