کد مطلب: 

236611

آمریکا دو کارمند سابق توئیتر را به جاسوسی برای عربستان متهم کرد

آمریکا دو کارمند سابق توئیتر و یک فرد ثالث از عربستان را به جاسوسی برای پادشاهی سعودی متهم کرد.
آمریکا دو کارمند سابق توئیتر را به جاسوسی برای عربستان متهم کرد

به گزارش سیتنا به نقل از رویترز، آمریکا دو کارمند سابق توئیتر و یک فرد ثالث از عربستان سعودی را به دلیل برملا کردن اطلاعات خصوصی کاربران و ارائه آن به مقامات سعودی در ازای دریافت پول، به جاسوسی متهم کرد.

طبق دادخواست ارائه شده، «علی الزباراه» و «احمد ابوعمو» که پیشتر برای توئیتر کار می کردند و «احمد الموتایری» که مدتی برای خاندان پادشاهی سعودی کار می کرد، به فعالیت برای عربستان سعودی بدون ثبتِ نام خود به عنوان مأموران خارجی متهم شدند.

بنا بر این دادخواست، ابوعمو در اوایل سال ۲۰۱۵ به طور مکرر به حساب توئیتری یک منتقد برجسته خاندان سعودی نفوذ کرده و در یک مورد توانسته بود به آدرسهای ایمیل و شماره تلفنهای مرتبط با این حساب دسترسی پیدا کند. وی همچنین با نفوذ به حساب کاربری یک منتقد دیگر عربستانی، به اطلاعات قابل شناسایی و شخصی آن فرد دسترسی یافت.

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که «این اطلاعات می توانست برای شناسایی و تعیین محل کاربران توئیتری که این پست ها را منتشر کرده بودند، بکار رود».

گفتنی است که غرب از عربستان سعودی، متحد کلیدی آمریکا در مقابله با نفوذ ایران، به دلیل سوءپیشینه در حوزه حقوق بشر از جمله قتل «جمال خاشقجی» منتقد برجسته سعودی در کنسولگری عربستان در شهر استانبول و نقش و دخالت ریاض در جنگ ویرانگر یمن به شدت انتقاد می کند.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که ابوعمو در شهر سیاتل ایالت واشنگتن دستگیر شد؛ در حالی که دو متهم دیگر در عربستان سعودی هستند.

سفارت عربستان سعودی در آمریکا هنوز به این اتهام ها واکنشی نشان نداده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2019-11-07 09:18

افزودن دیدگاه جدید