کد مطلب: 

234306

صندوق نوآوری از طریق شتابدهنده‌ها از استارت‌آپ‌ها حمایت می‌کند

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: صندوق به طور مستقیم نمی‌تواند از شرکت‌هایی که دانش بنیان نیستند، حمایت کند؛ لذا شتابدهنده‌ها را به عنوان ابزار خود برای کمک به استارت آپ‌ها در نظر گرفته است.
صندوق نوآوری از طریق شتابدهنده‌ها از استارت‌آپ‌ها حمایت می‌کند

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر سیاوش ملکی‌فر در اختتامیه رویداد «کافه سرمایه» عنوان کرد: صندوق نوآوری بر اساس قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان تاسیس شده است. تایید صلاحیت شرکت‌های دانش بنیان توسط کارگروه معاونت علمی ‌و فناوری ریاست جهموری انجام می‌شود و تامین مالی این شرکت‌ها بر عهده صندوق نوآوری خواهد بود.

وی ادامه داد: صندوق نوآوری و شکوفایی زیرنظر مستقیم رئیس جمهور اداره می‌شود که در سال گذشته رئیس جمهور سومین هیات عامل صندوق را منصوب کرد. این تغییر در هیات مدیره صندوق باعث ایجاد تغییراتی در فعالیت‌های صندوق نوآوری نیز شد و صندوق سعی کرد سرمایه‌ها و راهکارهای جدید را به کار گیرد تا اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور را تامین مالی کند.

ملکی‌فر گفت: صندوق نوآوری به طور مستقیم نمی‌تواند از شرکت‌هایی که دانش بنیان نیستند، حمایت کند؛ لذا شتابدهنده‌ها را به عنوان ابزار خود برای کمک به استارت آپ‌ها در نظر گرفته است. در این راستا صندوق یک بسته کامل تامین مالی برای شرکت‌های دانش بنیان و شتابدهنده‌ها در نظر گرفته است. حدود ۲۰ شتابدهنده دانش بنیان در کشور فعال هستند که این رقم روبه افزایش است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: از جمله خدمات صندوق نوآوری به شتابدهنده‌ها می‌توان به سرمایه در گردش، کمک‌های بلاعوض برای حضور در نمایشگاه‌ها و… اشاره کرد. زمانی که استارت آپ‌ها نیز از شتابدهنده‌ها خارج می‌شوند، نیازمند جذب سرمایه هستند که صندوق تصمیم گرفت در این راستا برای استارت آپ‌ها جذب سرمایه داشته باشد.

وی از مدل هم‌سرمایه‌گذاری به عنوان یکی از شیوه‌های تامین مالی طرح‌های نوآور یاد کرد و گفت: مدل هم‌سرمایه‌گذاری صندوق به این شکل است که استارت آپ‌هایی که بتوانند سرمایه را از یکی از عاملین صندوق نوآوری مانند صندوق‌های پژوهش و فناوری و صندوق‌های جسورانه بورسی تامین کنند، می‌توانند بخشی از آن را تا ۸۰ درصد، تحت شرایطی از صندوق نوآوری دریافت کنند.

ملکی‌فر درباره نحوه حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از استارت آپ‌های بزرگ یادآور شد: برای استارت آپ‌هایی که بزرگتر شده‌اند و می‌خواهند وارد بازار شوند، دو بحث را در نظر گرفته‌ایم، یکی بحث هم‌سرمایه‌گذاری و دیگری همکاری با صندوق‌های جسورانه بورسی است. صندوق نوآوری با توجه به نیاز کشور در چند صندوق جسورانه بورسی تا ۴۰ درصد منابع آنها در حوزه‌هایی مانند تجارت الکترونیک و… مشارکت کرده است که یکی از آنها صندوق ۱۰۰ میلیارد تومانی فین تک است تا استارت آپ‌ها بتوانند سرمایه مورد نیاز خود را راحت‎تر دریافت کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-09-23 22:49

افزودن دیدگاه جدید