کد مطلب: 

230802

حفظ حریم خصوصی در فضای مجازی از اولویت‌های افتصاد دیجیتال است

یکی از شرکت کنندگان در کارگاه بین المللی مهارت افزایی برای تحول دیجیتال، گفت: یکی از مهمترین اهداف کشورها افزایش سهم حوزه‌ی دیجیتال در GDP است؛ در همین حال ما نیز به دنبال افزایش سهم ICT در GDP کشورمان هستیم.
حفظ حریم خصوصی در فضای مجازی از اولویت‌های افتصاد دیجیتال است/ سایر کشورها به دنبال افزایش سهم حوزه‌ی دیجیتال در GDP هستند

جمال صوفیه در حاشیه‌ی کارگاه بین المللی مهارت افزایی برای تحول دیجیتال در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، گفت: تحول دیجیتال در سطوح ملی، ارکان مهمی را در بر می‌گیرد. کشورهای توسعه یافته و عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)، در راستای همگامی با تحول دیجیتال برنامه های مهمی را در دستور کار خود قرارداده اند که از جمله‌ی آن می‌توان به دولت الکترونیک و خدمات الکترونیک  از جمله تجارت، آموزش و سلامت الکترونیک اشاره کرد.

وی، ادامه داد: یکی از دیگر از موارد مهم در تحول دیجیتال مساله‌ی حفظ حریم خصوصی در فضای مجازی است که نقش موثری در توسعه‌ی اقتصاد دیجیتال دارد.

وی افزود: از دیگر ارکان مهم تحول دیجیتال، قانونگذاری و تدوین و تصویب قوانین است. در کشورهای توسعه یافته، قانونگذاران و بخش های مرتبط با قانونگذاری همواره در راس امور توسعه ای و یکپارچه سازی های مورد نیاز تکنولوژی ها هستند.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم جا پای کشورهای توسعه یافته بگذاریم باید تمامی این ارکان را مدنظر قرار دهیم و باید این روش ها را دنبال و الگوبرداری کرده و به درستی اجرا نماییم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اهداف این کشورها افزایش سهم حوزه‌ی دیجیتال در GDP است؛ در همین حال ما نیز به دنبال افزایش سهم ICT در GDP کشورمان هستیم.

فیلم کامل این گفت‌وگو را مشاهده کنید:

گفت‌وگو : مونا ارشادی فر
فیلمبردار: حسین شهلائی

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-07-14 15:21

افزودن دیدگاه جدید