کد مطلب: 

225250

نقشه پلید خواستگار اینترنتی برای یک زن مشهدی

فضای مجازی محیطی غیر‌واقعی اما جذاب است و امروزه به عنصری جدانشدنی از زندگی افراد تبدیل شده و همین امر نیز بستر وقوع جرم را در فضای گسترده آن برای عده‌ای سودجو مهیا ساخته است.
نقشه پلید خواستگار اینترنتی برای یک زن مشهدی

به گزارش سیتنا، پرونده‌ای که پلیس فتا رسیدگی به آن را آغاز کرد، مربوط به اخاذی در فضای مجازی از زنی میان‌سال بود که با اقدام به موقع شاکی و ورود ماموران پلیس فتا منتج به نتیجه شد. موضوع این پرونده از آنجا شروع شد که زنی میان‌سال با مراجعه به مرکز فرماندهی پلیس فتای خراسان رضوی از مردی جوان به اتهام تهدید، مزاحمت‌ و اخاذی شکایت کرد.

شاکی در برگه اظهاراتش نوشت که چندی پیش در فضای‌مجازی با مردی آشنا شده و بعد از گذشت چند روز از این رابطه به درخواست ازدواج وی پاسخ مثبت داده است. متهم پس از جلب اعتماد این زن میان‌سال چند تصویر از او در تلگرام دریافت و سپس از آن‌ها به عنوان اهرمی برای اخاذی از زنی استفاده می‌کند.

شاکی نیز برای حفظ آبرو و جلوگیری از پخش عکس‌های خصوصی‌اش به درخواست مجرمانه متهم تن داده و مقداری طلا و پول به او می‌دهد. ماموران پس از دریافت این اطلاعات به رصد فضای مجازی پرداختند و طولی نکشید که متهم را از طریق ردزنی شماره تلفن همراهش شناسایی و دستگیر کردند.

این مرد چهل‌وسه ساله ضمن اعتراف به جرم خود هدف از ارتکاب این اقدام مجرمانه را کسب منفعت مالی اعلام کرد. او در بازجویی‌های پلیس گفت که همسرش پرستار شاکی بوده و با همکاری وی نقشه‌ای را تحت عنوان خواستگاری طراحی کرده و به زن میانسال نزدیک شده است. متهم پس از جلب اعتماد شاکی برای آشنایی بیشتر تعدادی از تصاویر خصوصی او را دریافت و برای عملی کردن نقشه‌اش اقدام به تهدید او کرده است.

به گفته سرهنگ جهانشیری، رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی همسر این مرد نیز دستگیر و هر دوی آن‌ها پس از تشکیل پرونده برای ادامه تحقیقات در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2019-02-15 15:14

افزودن دیدگاه جدید