کد مطلب: 

212010

اسیدپاش فضای مجازی دستگیر شد

رئیس پلیس فتای استان یزد گفت: فردی که در فضای مجازی تهدید به قتل و اسید پاشی نموده بود توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.
اسیدپاش فضای مجازی دستگیر شد

به گزارش سیتنا، سرهنگ دوم مرتضی ابوطالبی در تشریح جزئیات این خبر گفت: فردی با مراجعه به پلیس فتا و ارائه برگه شکوائیه‌ای با موضوع تهدید به قتل و اسید پاشی در فضای مجازی خواهان پیگیری شکایت خود بود که با توجه به اهمیت موضوع‌، شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اخذ شده از شاکی، وی اعلام داشت پس از خروج از جلسه خواستگاری، متوجه شدم که ماشینم مورد اسید پاشی قرار گرفته است و از فردای آن روز فردی با ارسال پیام هایی به بنده سعی در منصرف نمودم بابت خواستگاری از دختر مورد نظرم را داشت که بعد از بی‌توجهی بنده، اقدام به توهین و تهدید به قتل و اسید پاشی به صورتم نمود.

سرهنگ ابوطالبی‌ ادامه داد:  با توجه به حساسیت موضوع، پس از هماهنگی با مراجع قضایی با توجه به تحقیقات و بررسی‌های لازم متهم شناسایی و دستگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: متهم دستگیرشده در بازجویی‌های فنی مأموران پلیس فتا با مشاهده مدارک مستدل و غیرقابل‌انکار، به بزه انتسابی اعتراف کرده و اظهار داشت، به دختری که شاکی برای امر خواستگاری اقدام نموده علاقه‌مند بوده اما به دلیل جواب رد از طرف خانواده دختر و به انگیزه انتقام‌جویی و منصرف نمودم خواستگار اقدام به اسید پاشی بر روی ماشین شاکی و تهدید به قتل و اسید پاشی بر روی صورت وی در شبکه‌های مجازی نمودم.

سرهنگ ابوطالبی با بیان اینکه فضای مجازی مکان مناسبی برای بر طرف نمودن خصومت‌های شخصی نمی‌باشد، گفت: کاربرانی که فضای مجازی را مکانی برای تسویه حساب و تلافی در نظر می‌گیرند نه تنها در برابر قانون باید پاسخگو باشند، بلکه احتمال این اتفاق بر علیه خود آنها وجود دارد که باعث گردد به راحتی حیثیت آنها بر باد رود.

وی با بیان اینکه یکی از خصوصیات فضای مجازی گمنامی کاربران می‌باشد، گفت: اما این به آن معنا نیست که کاربران به خود اجازه انجام اعمال مجرمانه دهند، زیرا هیچ عملی در این فضا از چشم تیزبین پلیس فتا پنهان نخواهد ماند.

رئیس پلیس فتای استان یزد در پایان گفت: پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده رسیدگی به شکایت شهروندان را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با هرگونه جرائم رایانه‌ای مراتب را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-04-22 22:32

افزودن دیدگاه جدید