کد مطلب: 

207542

عرضه اوراق مشارکت ارزی تا دو هفته آینده

قیمت خرید و فروش ارز در ایران دوباره سوژه نخست اقتصاد شده و بازار پیش‌بینی نرخ دلار را داغ کرده است. در این میان دولت هم می گوید برای مهار نوسان در بازار برنامه‌هایی در نظر گرفته که البته جزییات آن مشخص نیست.
عرضه اوراق مشارکت ارزی تا دو هفته آینده

به گزارش سیتنا، در جدیدترین اقدام، رییس‌کل بانک مرکزی از عرضه اوراق مشارکت ارزی خبر داده و افزوده به زودی اوراق مشابهی هم با همکاری وزارت نفت منتشر خواهد شد.

انتشار این اوراق در مجموعه سیاست‌هایی می‌گنجد که هدف از اجرای آن توسط بانک مرکزی «افزایش جذابیت سرمایه‌گذاری ریالی، جذب ارز سرگردان و کاهش انگیزه سفته‌بازی در بازار ارز» اعلام شده است.

رییس‌کل بانک مرکزی گفته که برخی از این اوراق تا دو هفته آینده به بازار می‌آیند اما ارایه جزییات بیشتر را به بعد موکول کرده است. حتی مشخص نیست که مبنای فروش این اوراق ریالی خواهد بود یا غیرریالی.

این نحوه اطلاع‌رسانی از اوراقی که انتشار آن تاکنون سابقه زیادی نداشته، نشان می‌دهد که دولت در حال واکنش به تحولات بازار ارز است و کمتر در موضع سیاست‌گذار قرار دارد.

نرخ دلار از اوایل تابستان امسال به‌تدریج روند صعودی به خود گرفت و این روند از میانه پاییز شدید شد؛ به‌طوریکه نرخ دلار از ۳۷۰۰ تومان در ابتدای تابستان در ۱۶ بهمن به ۴۸۰۰ تومان هم رسید و سپس اندکی تعدیل شد. یعنی در کمتر از ۸ ماه، مبلغ ۱۱۰۰ تومان به نرخ دلار افزوده شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-02-08 19:49

افزودن دیدگاه جدید