کد مطلب: 

205738

دستگیری عامل انتشار شماره تلفن‌های دختران جوان در فضای مجازی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: فردی که با انتشار شماره تماس تعدادی از دختران در شبکه‌های اجتماعی موجبات آبروریزی و هتک حیثیت آنها را فراهم آورده بود توسط پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر گردید.
دستگیری عامل انتشار شماره تلفن‌های دختران جوان در فضای مجازی

به گزارش سیتنا، سرهنگ مرتضوی، گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با انتشار شماره تماس وی در فضای مجازی به همراه درج مطالب غیراخلاقی موجبات آبروریزی وی را فراهم آورده است بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات فنی و تخصصی در فضای مجازی متهم به هویت حسینعلی.ع 30ساله شناسایی و دستگیر گردید.

این مقام  ارشد انتظامی ادامه داد: متهم در مواجهه با مدارک و مستندات این پلیس صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و به چندین فقره هتک حیثیت دیگر اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: در بازجویی‌های بعمل آمده از متهم وی عنوان داشت شماره تماس دانشجویان دختر رشته پزشکی و دندان‌پزشکی را به بهانه‌ای از طریق دوستان آنها به دست آورده و درخواست ازدواج به آنها می‌دادم و هنگامی که با جواب منفی مواجه می‌شدم شماره آنها را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌نمودم.

وی به تمامی افرادی که به هر نحو اقدام به هتک حیثیت در محیط مجازی می‌کنند هشدار داد و اعلام کرد: بر اساس قانون جرائم رایانه‌ای هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای و فضای مجازی موجبات هتک حیثیت شهروندان را فراهم نماید افزون بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محکوم می‌شود.

سرهنگ مرتضوی در پایان به شهروندان توصیه نمود: از ارائه اطلاعات شخصی مانند عکس، فیلم و آدرس محل سکونت و کار به افراد ناشناس خودداری نموده و از اعتماد بی‌جا به کاربران در فضای مجازی پرهیز نمایید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-12-29 10:39

افزودن دیدگاه جدید