کد مطلب: 

205706

پلیس فتا: فریب موج و التهاب خرید بیت کوین را نخورید

رییس پلیس فتا استان خراسان رضوى با ارائه هشدار جدى از شهروندان درخواست کرد از سوار شدن بر موج و التهاب ایجاد شده نسبت به تهیه ارز دیجیتالى نظیر بیت کوین خوددارى نمایند.
پلیس فتا: فریب موج و التهاب خرید بیت کوین را نخورید

به گزارش سیتنا، سرهنگ جواد جهانشیرى با اشاره به وجود برخى ابهامات از سوى مردم نسبت به تهیه پول دیجیتالى هشدار داد و اظهار کرد: این روزها در برخى رسانه‌ها حرف از پول دیجیتالى، افزایش یا کاهش قیمت آن در میان جامعه صحبت‌هاى زیادى شنیده مى‌شود.

وى افزود: پول الکترونیک یکى از مقوله‌هایى است که امروزه با گسترش تجارت الکترونیک و ارائه خدمات بانکدارى در بستر اینترنت بیش از پیش گسترش یافته و شاهد ارائه اشکال مختلف از روش‌هاى پرداخت الکترونیک در جهان هستیم. کاهش هزینه و افزایش سرعت دسترسی به اینترنت و مزایای اقتصادی و اجتماعی تجارت الکترونیک از دلایل اصلی توجه مردم به پرداخت الکترونیک و انجام مبادلات در این بستر است.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: اما با توجه به اینکه تهیه و به ویژه نگهدارى انواع پول دیجیتالى نیاز به دانش تخصصى رایانه‌اى داشته و همچنین برخى از کارشناسان اقتصادى نیز افزایش نرخ پول‌هاى دیجیتالى نظیر بیت کوین را در هفته‌های اخیر حبابى بیش نمى‌دانند، از همین روى به شهروندان توصیه مى‌کنیم از سرمایه‌گذارى در مباحثى که اشراف اطلاعاتى از نحوه استخراج، ‌نگهدارى و خرید و فروش آن ندارند وارد نشده و صرفا از روى موج و جو روانى ایجاد شده در رسانه‌ها و شبکه‌هاى اجتماعى، ترغیب به خرید نگردند و ریسک بالاى آن را متقبل نگردند.

سرهنگ جهانشیرى در همین رابطه اعلام کرد: شهروندان محترم به خاطر داشته باشند که علاوه بر ریسک بالاى سرمایه‌گذارى در این نوع از خرید‌هاى اینترنتى، افراد سودجو و فرصت‌طلب نیز که مترصد فرصتى براى فریب اذهان عمومى هستند با ترغیب افراد به سمت تله‌هاى کلاهبردارانه از موقعیت ایجاد شده نهایت سوء استفاده را برده و به عبارتى از ناآگاهى شهروندان و کاربران فضاى سایبر سوء استفاده نموده و به اطلاعات حساب بانکى افراد دسترسى پیدا مى‌نمایند.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در پایان اضافه کرد: شهروندان قبل از هرگونه تصمیم به فعالیت در فضاى سایبر در هر حوزه‌اى با افراد کاردان، آگاه و معتمد مشورت نمایند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-12-27 20:22

افزودن دیدگاه جدید