کد مطلب: 

201908
رییس اداره پژوهش دانشکده پست و مخابرات، خبر داد:

برگزاری کارگاه بین المللی اینترنت اشیاء با نیازسنجی از بازیگران

رییس اداره پژوهش دانشکده پست و مخابرات، با بیان اینکه همکاری خوبی با اتحادیه جهانی مخابرات در برگزاری کارگاه های آموزشی منطقه آسیا اقیانوسیه داریم، گفت: در همین راستا، کارگاه اینترنت اشیاء را از تاریخ 17 تا 19 تیرماه سال جاری در محل هتل اسپیناس تهران با همکاری این اتحادیه و با حضور مدرسان بین المللی و رییس گروه مطالعاتی اینترنت اشیاء و شهرهای هوشمند ITU برگزار می‌کنیم.
برگزاری کارگاه بین المللی اینترنت اشیاء با نیازسنجی از بازیگران

به گزارش سیتنا، مهندس حسن پاشایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ماهنامه نسل چهارم با اشاره به تجربیات موفق بین المللی از جمله عضویت دانشکده در مراکز آموزشی و دانشگاهی اتحادیه جهانی مخابرات (ITU)، از پیگیری تشکیل گروه های مطالعاتی ITU و مشارکت در آنها خبر داد.

وی با بیان اینکه همکاری خوبی با اتحادیه جهانی مخابرات (ITU)، در زمینه برگزاری کارگاه های آموزشی منطقه آسیا اقیانوسیه داریم، اظهار کرد: اینترنت اشیاء و شهرهای هوشمند از موضوعات مهم در حوزه فناوری اطلاعات است و به خاطر فراگیر بودن و تاثیری که در توسعه اقتصاد ملی و اشتغال دارند مورد توجه حاکمیت و بخش خصوصی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از سال گذشته تصمیم گرفتیم در این حوزه کارگاهی را با اتحادیه جهانی مخابرات برگزار کنیم و با توجه به بالا بودن تعداد متقاضیان این موضوع در منطقه، با رایزنی‌هایی که انجام دادیم و با شرکت در کمیته تلفیق برنامه‌های ITU در منطقه آسیا و اقیانوسیه، توانستیم میزبانی این کارگاه مهم را برای ایران بگیریم. نکته مهم این است که این کارگاه برای اولین بار و برای کل کشورهای منطقه آسیا اقیانوسیه با همکاری اتحادیه جهانی مخابرات در ایران برگزار می شود.

وی با بیان اینکه  اتحادیه جهانی مخابرات یک سری رسالت‌هایی برای خود دارد که مهمترین آن  مباحث مربوط به استانداردسازی و رگولاتوری است، افزود: تعداد بازیگران حوزه اینترنت اشیاء زیاد است و بخش‌های دولتی، نهادهای حاکمیتی مثل رگولاتوری، تولیدکنندگان، اپراتورها و شرکت‌های خصوصی همه از بازیگران اصلی اینترنت اشیاء هستند که سعی شده است مباحث ارائه شده در این کارگاه آموزشی با همکاری این بخش ها و نیازسنجی از آنها و با همکاری اتحادیه جهانی مخابرات تدوین شود.

هدف و نقطه تمرکز اصلی دوره آموزشی اینترنت اشیاء

رییس اداره پژوهش دانشکده پست و مخابرات در عین حال بیان کرد: هدف و نقطه تمرکز اصلی دوره آموزشی اینترنت اشیا، به نوعی به روز رسانی دانش سیاست گذاران، تنظیم کنندگان قوانین، فراهم کنندگان سرویس و دانشگاه‌ها در حوزه اینترنت اشیاء است و موضوعاتی که می‌خواستیم پوشش دهیم هم مباحث تکنولوژی و استانداردهای مرتبط با اینترنت اشیاء و هم مباحث مربوط به بحث های طراحی و طیف فرکانسی و رگولاتوری بود.

وی افزود: بحث بعدی این بود که ببینیم در حوزه کاربردی و تجربی، هر کدام از این بازیگران چه کارهایی انجام دادند؛ بنابراین بررسی مطالعات موردی و تجربیات سایر کشورها و به اشتراک گذاری این تجربیات از دیگر مباحثی بود که در تدوین سیلابس‌ها به آن پرداختیم.

آشنایی با طراحی شبکه مرتبط با IOT در شهرهای هوشمند

پاشایی ادامه داد: از مباحث دیگر در این کارگاه، آشنایی با طراحی شبکه مرتبط با IOT در شهرهای هوشمند است. از طرف دیگر مباحث استراتژی‌های فنی و تهیه نقشه راه، هم در سطح فنی و هم در برنامه های استراتژیک در سطوح ملی مورد توجه بوده است. در این کارگاه مروری بر اکوسیستم اینترنت اشیاء خواهیم داشت و موضوعات مربوط به سیاست گذاری و تنظیم مقررات مربوط به آن مورد بحث قرار می گیرد. به خصوص در مورد ارتباطات اشیاء، تکنولوژی و کاربردهای آن، فرکانس و یا موضوعات مرتبط با طیف امواج رادیویی مواردی عنوان می‌شود.

رییس اداره پژوهش دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات همچنین با بیان اینکه در این کارگاه شرکت کنندگان با مباحث مربوط به طراحی فنی اینترنت اشیاء آشنا می‌شوند، گفت: با توجه به بالا بودن حجم استقبال برای شرکت در این دوره آموزشی، نمی توانستیم به شکل آزاد ثبت نام کنیم و ثبت نام فقط از طریق دعوت نامه برای شرکت‌های فعال در این حوزه مقدور بود، چون کیفیت برای ما مهم است به همین دلیل تعداد شرکت کنندگان را محدود کردیم؛ البته سعی می‌کنیم به شکل آنلاین، نشست‌های این دوره آموزشی را پخش کنیم و یا CD نشست‌ها را تهیه کرده و در اختیار علاقه مندان قرار دهیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-07-07 11:14

افزودن دیدگاه جدید