کد مطلب: 

200353

انتشار محتویات غیراخلاقى در فضاى سایبر پیگرد قانونى دارد

فرمانده انتظامی شهرستان رشتخوار گفت: عامل انتشار محتویات منافى عفت و اخلاق در فضاى سایبر، توسط پلیس فتا شهرستان رشتخوار از شهرستان‌هاى تابعه استان خراسان رضوى شناسایى و دستگیر شد!
انتشار محتویات غیراخلاقى در فضاى سایبر پیگرد قانونى دارد

به گزارش سیتنا، سرهنگ ابوالحسن وفایى در تشریح این خبر گفت: با توجه به رصد و پایش فضاى سایبرى از سوى کارشناسان پلیس فتا شهرستان رشتخوار، کارشناسان در یکى از شبکه‌هاى اجتماعى متوجه فعالیت گروهى غیر اخلاقى با اعمال منافى عفت عمومى شده و اقدام لازم در خصوص شناسایى و دستگیرى عامل راه‌اندازى و مدیر گروه آغاز شد.
 
وی افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا و تحقیقات فنى پیرامون موضوع متهمى در این رابطه شناسایى و با هماهنگى قضایى دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.
 
سرهنگ وفایى ادامه داد: متهم که مردى 23 ساله بود در مواجهه با ادله فنى جرم خود را پذیرفت و اعتراف کرد، سیم کارت یکى از اهالى روستا‌هاى تابعه شهرستان رشتخوار را به عنوان "قرض" گرفتم و بدون اطلاع وى در یکى از شبکه‌هاى اجتماعى عضویت پیدا کرده و سپس سیم کارت را پس داده و پس از راه‌اندازى گروه، افرادى را در آن عضو نموده و سپس با انگیزه "شوخى و تفریح" اقدام به انتشار مطالب غیر اخلاقى و منافى عفت نمودم.
 
فرمانده انتظامی شهرستان رشتخوار گفت: متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قضایى به دادسرا اعزام شد.
 
این مقام انتظامى در توصیه‌اى به شهروندان گفت: به منظور حفظ حریم خصوصى و پیشگیرى از مخاطرات سایبرى مراقب اسناد و مدارک هویتى خود بوده و گوشى و سیم کارت متعلق به خود را براى لحظه‌اى هم در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید.
 
این مقام انتظامی تاکید کرد: ضمن اینکه جهل به قانون رافع مسئولیت نمى‌باشد و چنانچه از ابزارى که در اختیار خود دارید سوء استفاده‌اى صورت پذیرد، مسئول بوده و هنگام فقدان یا سرقت مدارک هویتى شهروندان مى‌بایست براى اعلام فقدان آن سریعا به مراجع ذی‌صلاح قانونى اقدام نماید، ضمن اینکه سیم کارت متعلق به خود را در ید اختیار خود نگه دارند تا مورد سوء استفاده افراد سودجو قرار نگیرند.
 
شایان ذکر است پلیس فتا از کلیه کاربران مى‌خواهد درصورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانى www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویدادها از جمله اخبار و حوادث سایبرى مطلع گردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-05-04 18:51

افزودن دیدگاه جدید