کد مطلب: 

200318
دکتر زارعیان در ششمین کنفرانس روابط عمومی و صنعت:

بخش خدمات در صنعت و روابط عمومی اشباع شده است

معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران، گفت: بازار صنعت در گذشته، انحصاری، دارای مرزبندی، فروش با فرایند طولانی و دلخواه و به صورت عدم رقابتی بود، ولی در بازار امروز با ورود بخش خصوصی، انحصار از بین رفته و رقابت شدید و سنگین (تولید کنندگان کوچک- تبلیغات بیشتر)، راحتی و سهولت در انتخاب و توسعه تجارت از راه دور جایگزین شده است.
بخش خدمات در صنعت و روابط عمومی اشباع شده است

به گزارش سیتنا، دکتر زارعیان، معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه همه کارکنان سازمان، مسافران یک کشتی هستتند، گفت: باید برای توسعه پایدار به منابع انسانی در بخش صنعت و خدمات توجه ویژه داشت، بنابراین روابط عمومی باید، با اجرای برنامه های متنوع، آگاه سازی، متقاعدسازی و ارتباطات دوسویه شرایطی را فراهم کند که کارکنان نسبت به سازمان، حمیت و تعصب داشته باشند.

معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران که در ششمین کنفرانس روابط عمومی و صنعت در زمینه "روابط عمومی آینده نگر و توسعه صنعت" سخن می گفت با اشاره به اینکه روابط عمومی ها باید توانایی تقویت حس تعلق سازمانی کارکنان را داشته باشند، گفت: برنامه تحولی در سازمان موفق خواهد بود که کارکنان را در متن برنامه ها قرار داده و همراهی و همدلی همه کارکنان را در برنامه تحول داشته باشد.

وی با تاکید بر ضرورت کلیشه سازی و مرجع سازی ذهنی توسط روابط عمومی ها، گفت: روابط عمومی باید برای محصولات سازمان، عنوان خوب انتخاب کند تا برند مناسب ایجاد شود، سپس با تبلیغات صحیح، برندرا زنده و پایدار نگاه دارند.

دکتر زارعیان با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی به مشتریان آگاه، افزود: در دنیای امروز وفاداری مشتریان تا زمانی ماندگار است که اصول تبلیغات و نوآوری رعایت شود، زیرا اکنون فضایی ایجاد شده است که هیچ برندی، خود به خود ماندگار نخواهد شد و شبکه های اجتماعی نیز، برندها را تهدید می کنند.

وی با اشاره به اینکه پیام تولیدی روابط عمومی باید ویژگی خاص داشته باشد، گفت: نحوه انتقال پیام نیز در تاثیرگذاری آن مهم است و همچنین اینکه از چه ابزاری استفاده می کنیم.

دکتر زارعیان همچنین خاطرنشان کرد: اهمیت معماری پیام در روابط عمومی بسیار مهم است، یعنی پیام را باید به گونه ای طراحی کنیم که بیشترین تاثیر را بر مخاطب ایجاد کند. بر همین اساس روابط عمومی ها باید با پیام های تاثیرگذار، مشتریان وفادار سازمان را حفظ کنند و موجب افزایش چسبندگی مشتریان سازمان شوند.

معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه امروز نمی توان بین دلال و تولید کننده تمایزی قایل شد، گفت: تبلیغات انبوه و زیاد، باور حقیقی را در ذهن ایجاد می کند و نمی توان تولیدکننده کوچک و بزرگ را از هم تشخیص داد.

وی با اشاره به توسعه تجارت از راه دور، گفت: در چنین فضایی روابط عمومی، بازاریابی و تبلیغات  حرف اول را می زند و قدرتمندان کسانی نیستند که کارخانه بزرگ دارند، بلکه کسانی هستند که از فضای ارتباطات برای  توسعه تجارت نهایت استفاده را می کنند.

دکتر زارعیان گفت: روابط عمومی باید با تحقیق و افکارسنجی، تحلیل درست و شناخت ویژگی های مخاطب و آینده را برای مدیران صنعت ترسیم کند. رفتار مشتریان و رقابت بازار باید روزانه رصد و برای تصمیم گیری به مدیران ارشد داده شود.

وی با اشاره به اینکه معرفی محصولات و خدمات جدید یک الزام است، گفت: بنابراین، بایستی روابط عمومی هوشیار بوده و از فرصت ها درست استفاده کنند و کالاها و خدمات تولیدی، در زمان مناسب به فروش برسدو انبارداری حذف شود.

معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران با تاکید بر توجه روابط عمومی به ارتباطات داخلی سازمان (مدیران، کارکنان و ذی نفعان) گفت: ذی نفعان سازمان به دو بخش ذی نفعان داخلی و بیرونی، تاثیرگذار و تاثیرپذیر تقسیم می شوند و باید برای هرکدام به تفکیک برنامه و ساز و کار جداگانه ای طراحی شود.

وی با اشاره به اینکه بخش خدمات در صنعت و روابط عمومی اشباع شده است، در یک مقایسه اقتصادی گفت: بازار صنعت در گذشته، انحصاری، دارای مرزبندی، فروش با فرایند طولانی و دلخواه و به صورت عدم رقابتی بود، ولی در بازار امروز  با ورود بخش خصوصی، انحصار از بین رفته و رقابت شدید و سنگین (تولید کنندگان کوچک- تبلیغات بیشتر)، راحتی و سهولت در انتخاب و توسعه تجارت از راه دور جایگزین شده است.

گفتنی است؛ دوازدهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک و ششمین کنفرانس روابط عمومی و صنعت نهم  و دهم اردیبهشت ماه و با حضور دست اندرکاران حوزه روابط‌عمومی و ارتباطات، صاحب‌نظران و اندیشمندان، مدیران و کارشناسان این حوزه و علاقه‌مندان به فعالیت‌های ارتباطی و روابط‌عمومی در محل هتل المپیک تهران برگزار شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-05-02 15:42

افزودن دیدگاه جدید