کد مطلب: 

199772

انتشار اخبار جعلی در فضای مجازی، مشکل بزرگ اروپا

بیان اظهارات ناشی از نفرت و انتشار اخبار جعلی در فضای مجازی به مشکلی بزرگ تبدیل شده که نگرانی قانون‌گذاران اتحادیه اروپا را برانگیخته است.
انتشار اخبار جعلی در فضای مجازی، مشکل بزرگ اروپا

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا به نقل از سایت پرس تی وی، این نمایندگان می‌گویند غول‌های فن‌آوری و شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک، توییتر و یوتیوب باید وارد عمل شوند و به‌سرعت مطالب کذب و توهین‌آمیز را حذف کنند.

از زمانی که اتحادیه اروپا با بحران پناه‌جویان مواجه شده است، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی نقش مؤثری در گسترش بیگانه‌ستیزی در این اتحادیه ایفا کرده‌اند.

کمیسیون اروپا می‌گوید تقریباً نیمی از تمام کسانی که در کشورهای عضو اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند اخبار را از طریق رسانه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند و تقریباً شصت درصد آنان آیتم‌های خبری آنلاین را بدون اینکه اول خود بخوانند، به اشتراک می‌گذارند.

این موضوع در پارلمان اروپا به بحث گذاشته شده است، اما قانون‌گذاران اتحادیه اروپا نتوانستند در مورد راه‌حل آن به توافق برسند.

برخی نمایندگان پارلمان اروپا می‌گویند به‌منظور مجازات افراد خاطی لازم است قوانین جدید و سخت‌گیرانه‌تری در اتحادیه اروپا تصویب شود، درحالی‌که دیگران بر این باورند که بسترهای رسانه‌های اجتماعی باید اصلاح شوند.

نگرانی‌هایی نیز مطرح شده است که چنین اقدامات محدودکننده‌ای ممکن است حرکت به‌سوی سانسور باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-04-23 22:12

افزودن دیدگاه جدید