کد مطلب: 

199534

۲۳۰ پروژه تحقیقاتی مشترک با کشورهای اروپایی در دست انجام است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در سایه گشایش روابط و مناسبات پس از برجام، ۲۳۰ پروژه تحقیقاتی به صورت مشترک با کشورهای اروپایی در دست انجام است.
۲۳۰ پروژه تحقیقاتی مشترک با کشورهای اروپایی در دست انجام است

به گزارش سیتنا، محمد فرهادی در حاشیه مراسم پایانی دومین همایش بین المللی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در مشهد در جمع خبرنگاران افزود: این پروژه ها با اعتبارات بسیار چندین میلیون یورویی اغلب در زمینه های مورد نیاز کشور از قبیل مدیریت بحران آب، فاضلاب، محیط زیست، هوا و فضا، انرژی های تجدید پذیر و علوم شناختی است.
وی اظهار کرد: در عرصه روش های آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی نیز با سایر کشورها تفاهم هایی انجام شده است.
وی با بیان اینکه تلاش های دولت یازدهم برای گشایش های سیاسی و برجام تاثیر بسیار بر حوزه علوم و تحقیقات داشته است، گفت: به طور متوسط هر هفته ۱۰ هیات علمی از مراکز علمی، دانشگاهی و تحقیقاتی دنیا به ایران سفر می کنند.
وزیر علوم افزود: حدود هشت تا ۱۰ هیات علمی نیز هر هفته از ایران به سایر نقاط جهان اعزام می شوند که این ارتباطات زمینه ای برای تبادل دانش و علوم و همکاری های علمی گسترده تر است.
وی اظهار کرد: برگزاری دوره های تحصیلی مشترک نیز از دیگر اقداماتی است که در دولت یازدهم شکل گرفته و فرصت های مطالعاتی بین ایران و کشورهای دیگر از رشد قابل ملاحظه ای برخوردار بوده بطوریکه در سال گذشته بیش از یک هزار نفر از ایران برای استفاده از فرصت های مطالعاتی به دانشگاه های معتبر دنیا اعزام شده اند.
وی گفت: استقرار شرکت های دانش بنیان توانمند خارجی در پارک های علم و فناوری و همین ارتباط برای شرکت های دانش بنیان ایرانی با برخی کشورها از دیگر ارتباطاتی است که برای تبادل علم، دانش، تکنولوژی و تولیدات مشترک آغاز شده است.
دکتر فرهادی افزود: در زمینه همکاری های بین رشته ای و چند رشته ای هم همکاری بین دانشگاه های ایران و کشورهایی چون کره، هلند، آلمان، فرانسه و اتریش آغاز شده که همه آنها در سه سال دولت یازدهم به ویژه پس از برجام گسترش یافته است.
وی اظهار کرد: در زمینه تحقق شعار سال نیز طرح هایی از جمله ارتباط با صنعت، ایجاد و گسترش دانشگاه های کارآفرین، ماموریت گرا نمودن دانشگاهها و تبدیل آموزش به مهارت در دست انجام است که طرح تبدیل آموزش ها به مهارت تا پایان تیر ماه به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور ارائه می شود.
وی گفت: برخی موسسات غیر دولتی و غیر انتفاعی آموزش عالی هم از رشد بسیار برخوردار بوده و تا حد یک دانشگاه ارتقا یافته اند که همکاری های علمی و خوب بین المللی داشته و تعدادی از آنها در مراکز رشد و پارک های علم و فناوری نیز حضور موثر دارند.
دکتر فرهادی افزود: در این راستا آستان قدس رضوی بزرگترین شرکت دانش بنیان داروسازی را در پارک علم و فناوری خراسان رضوی مستقر نموده و عملکرد شایسته ای داشته است.
وی اظهار کرد: هم اکنون ۳۹ پارک علم و فناوری در حوزه تولید دانش و محصولات دانش بنیان در کشور فعال است و ۲ پارک جدید هم به زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-04-21 19:28

افزودن دیدگاه جدید