کد مطلب: 

199394

درآمد 56 هزار میلیارد ریالی دولت از بخش فاوا در سال 95

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش درآمد دولت در بخش ICT، از 28 هزار میلیارد ریال در سال 92 به 56 هزار میلیارد ریال در سال 95 خبر داد.
درآمد 56 هزار میلیارد ریالی دولت از بخش فاوا در سال 95

به گزارش سیتنا، علی اصغر عمیدیان، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در چهارمین همایش مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به وظیفه سازمان تنظیم مقررات در حوزه ICT ، افزود: این سازمان وظیفه دارد با ایجاد بستر مقرراتی به بخش خصوصی اطمینان دهد که برای توسعه زیرساخت ها و کمک به دولت در بخش ICT حضور داشته باشد.

وی ارایه خدمت باکیفیت و قیمت مناسب را نتیجه حضور بخش خصوصی در کنار دولت دانست و تاکید کرد: یکی دیگر از وظایف اصلی سازمان تنظیم مقررات نظارت، مدیریت و اعمال حاکمیت بر طیف فرکانس است که امیدواریم بتوانیم طیف فرکانس را برای نسل پنجم و بیگ دیتاها آماده کنیم.

عمیدیان در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات سازمان تنظیم مقررات اشاره کرد و در ادامه گفت:  تبیین 174 دستورالعمل و ابلاغ و نظارت بر اجرای آن، ارتقاء پروانه اپراتورهای تلفن همراه به نسل های بالاتر و نصب و راه اندازی بیش از 30 هزار  سایت 4G و 3G در کشور و افزایش تعداد شهرهای تحت پوشش نسل 3 به 900 شهر و نسل 4 به 742 شهر برخی از فعالیت های این سازمان بوده است.

وی با اشاره به اجرای طرح رومینگ ملی تاکید کرد: این موضوع با هدف ارایه خدمات اپراتورها با کیفیت بالاتر اجرائی شد و در حال حاضر مردم در 35 هزار روستا و 10 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور از سرویس رومینگ استفاده می‌کنند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه، صدور 16 پروانه بهره‌برداری از شبکه‌های ارتباطی ثابت (FCP) و ساماندهی و تجمیع پروانه‌های متنوع در این حوزه را از دیگر اقدامات رگولاتوری عنوان کرد و اظهار داشت: با حذف محدودیتهای تکنولوژی، سرویس و پوشش منطقه‌ای و استانی از پروانه‌ها این امکان را برای اپراتوها فراهم کردیم تا بتوانند با هر تکنولوژی، سرویسهای مورد نظر خود را به صورت سراسری در کل کشور ارایه کنند.

عمیدیان افزود: در بخش تدوین استاندارهای بخشICT  در این مدت 93 استاندارد از سوی رگولاتوری تدوین و به سازمان ملی استاندارد پیشنهاد شده که پس از اختصاص کد ملی به آنها، این استانداردها به آزمایشگاههای مرجع ابلاغ شده است.

وی همکدسازی تلفن ثابت، کاهش 20 درصدی هزینه دسترسی ثابت و سیار به شبکه اینترنت و کاهش 50 درصدی هزینه ترافیک محتوای داخلی را از دیگر فعالیتهای انجام شده در راستای ارایه سرویس ارزانتر به مردم عنوان کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-04-19 08:37

افزودن دیدگاه جدید