کد مطلب: 

198519

شیادان اینترنتی در کمین مسافران نوروزى

رئیس پلیس فتا استان خراسان‌رضوی با توجه به افزایش مسافرت‌ها در ایام نوروز و افزایش تقاضا در خصوص تهیه بلیط به روش اینترنتی به مسافران و زائران محترم هشدار داد.
شیادان اینترنتی در کمین مسافران نوروزى

به گزارش سیتنا، سرهنگ جواد جهانشیری در تشریح این هشدار اظهار کرد: با توجه به مراجعه تعدادی از شکات به پلیس فتا استان خراسان‌رضوی و ارجاع شکوائیه‌های متعدد با موضوع کلاهبرداری به روش اینترنتی رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
 
وی افزود: شاکی‌های مراجعه کننده به پلیس فتا که از زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) بودند در اظهارات اولیه خود با بیان اینکه در ایام پیک مسافرت‌ها تهیه بلیط دشوار است و در سایت مورد نظرعلاوه بر وجود بلیط  قیمت آن نیز زیر فی بازار بوده که دو مورد ذکر شده باعث فریب خوردن و خرید بلیط توسط آنها شده،  اما پس از مراجعه به فرودگاه هیچ خبری از پرواز با مشخصات ذکر شده نبوده است! که رسیدگی به پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار دارد.
 
رئیس پلیس فتا استان خراسان‌رضوی، تصریح‌کرد: با توجه به اینکه در ایام نوروز شاهد گسترش سفر هموطنان عزیز به سراسر کشور هستیم، از همین روی کلاهبرداران فضای سایبری با شگردهای مختلف در صدد تطمیع مشتری پروازهای اینترنتی وچارتری بوده و با وعده‌های واهی و پوچ مشتری را به سمت خود می کشانند لذا از شهروندان محترم تقاضا داریم قبل از خرید از سایت‌های اینترنتی به هشدارهای پلیس فتا دقت لازم را به عمل آورده تا گرفتار مشکلات و پی‌جویی‌های بعدی نگردند .
 
سرهنگ جهانشیری با توجه به شگرد و نوع کلاهبرداری صورت گرفته افزود: شهروندان محترم هنگام تهیه بلیط هواپیما و قطار و اتوبوس نکاتی را مد نظر قرار داده تا گرفتار شیادان فرصت طلب در فضای سایبری نگردند.
 
وی تاکید کرد: برای تهیه بلیط اینترنتی از سایت معتبر پس از احراز هویت و اصالت سایت اقدام نمایئد و حتما سایت فروش بلیط نشان نماد تجارت الکترونیک (ای نماد) داشته باشد. همچنین قبل از خرید بلیط شماره پرواز بلیط پیشنهادی را از لیست پروازهای فرودگاهی چک نمایند.
 
رئیس پلیس فتا استان خراسان‌رضوی ادامه داد: قبل از خرید اینترنتی مقررات سایت و قراردادهای آن را حتما مطالعه فرمایید و نظر مشتریان درج شده در ذیل نظرات و پیشنهادات را هم مرور نمایید.
 
وی یادآور شد: جهت خرید اینترنتی بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس و.... برای سفرهای نوروزی آدرس دقیق اینترتی سایت را خودتان در آدرس بار مرورگر وارد نمایید تا به سمت سایت‌های کلاهبرداری (فیشینگ) هدایت نشوید.
 
به گفته وی با who is گرفتن از نام سایت از مشخصات ایجاد کننده و سایر اطلاعات دامنه مطلع گردید.
 
سرهنگ جهانشیری در پایان تأکید کرد: پلیس فتا از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110، سیستم قضایی کشوری، گزارش‌های سایت پلیس فتا cyberpolice.ir و شکایات مردمی، به جرایمی از قبیل سرقت اطلاعات شخصی، کلاهبرداری‌های اینترنتی، سرقت دارایی‌ها از طریق سیستم‌های بانکی، هک و نفوذ به سیستم‌های دولتی و مسائل فریب در فضای اینترنتی رسیدگی می‌کند و اگر چه پلیس دائما در حال رصدکردن فضای سایبر است، اما این رصد زمانی کارساز می‌شود که کاربران اینترنتی نیز سطح آگاهی‌شان را در فضای سایبر افزایش دهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-03-28 19:33

افزودن دیدگاه جدید