کد مطلب: 

198460
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

بیش از هر زمان دیگری به گفت و گوی فرهنگی در جامعه نیاز داریم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: با مسیرهای تحکم، غیر اخلاقی و انسداد نمی توان راه به جایی برد و به طور قطع به مقصد هم نخواهیم رسید.
بیش از هر زمان دیگری به گفت و گوی فرهنگی در جامعه نیاز داریم

به گزارش سیتنا، سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین گشایش پروژه های دولت تدبیر و امید در شهرستان فردوس، تاکید کرد: نباید با سخت گیری های نادرست اهداف را پیش برد.

وی افزود: باید با عقلانیت، گفت و گو، درک متقابل و برخورد اقناع گرایانه با جوانان، آن ها را به سمت واقعیت های فرهنگی، اخلاقی و دینی هدایت کرد.

صالحی امیری ادامه داد: با مسیرهای تحکم، غیر اخلاقی و انسداد نمی توان راه به جایی برد و به طور قطع به مقصد هم نخواهیم رسید.

وی در عین حال تصریح کرد: بیش از هر زمان دیگری به گفت و گوی فرهنگی در جامعه نیاز داریم.

وی افزود: در سال جدید باید با توجه به منویات مقام معظم رهبری و اندیشه حضرت امام خمینی (ره) و اندیشه های دینی و اخلاقی مسیر توسعه فرهنگی را طی کنیم.

صالحی امیری در بخش دیگری از سخنان خود بر ارجحیت توسعه فرهنگی نسبت به توسعه اقتصادی و سیاسی تاکید کرد.

وی با اشاره به اندیشه امام مبنی بر ساخت انسان فرهنگی، افزود: ریل توسعه در جامعه از فرهنگ آغاز می شود. توسعه انسانی بر توسعه اقتصادی و اجتماعی و ... ارجحیت دارد.

صالحی امیری در عین حال تصریح کرد: انسان توسعه یافته، محور حرکت توسعه است.

وی با تاکید بر اعتماد سازی در جامعه گفت: هویت فرهنگی از اهمیت زیادی برخوردار است و باید همدلی، همنوایی و همیاری با دیگران را سرلوحه خود قرار داد زیرا انسان فرهیخته به دنبال اخلاق، فضیلت و بسیاری از اخلاقیات دیگر است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: انسان فرهیخته به دنبال آسیب های اجتماعی و گسترش آن در جامعه نمی رود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-03-25 11:09

افزودن دیدگاه جدید