کد مطلب: 

197037
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خبر داد:

پیگیری یک ماه چندین وزیر برای رفع مشکل فعالیت یک بازی رایانه ای

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری نشستی تخصصی برای رفع مشکلات کسب و کارهای نوین در حوزه این وزارتخانه خبر داد و گفت: مشکلات مطرح شده از سوی صاحبان کسب و کارهای آنلاین در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به پنج بخش تقسیم می شود که برای رفع آنها فروردین ماه نشست مشترکی را با فضای جدید بوجود آمده برگزار می کنیم.
پیگیری یک ماه چندین وزیر برای رفع مشکل فعالیت یک بازی رایانه ای

به گزارش خبرنگار سیتنا، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست هم اندیشی دولت و کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات که به میزبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، از تشکیل جلسه ای با حضور کسب و کارهای آنلاین در آن وزراتخانه خبر داد و گفت: مشکلات مطرح شده از سوی صاحبان کسب و کارهای نوین در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به پنج بخش تقسیم می شود که از اینرو برای بررسی بیشتر این مشکلات و رفع آنها به صورت تخصصی نشستی را در فروردین ماه تشکیل می دهیم.

وی در تشریح این مشکلات افزود: بخشی از این مشکلات مربوط به حوزه هنری و موسیقی می شد، ضمن اینکه بخش دیگر به بخش بازی های رایانه ای و بنیاد ملی بازی های رایانه ای اختصاص داشت. بخشی بعدی در حوزه شورای فضای مجازی بود که یک نظام مجوز دهی است. علاوه بر آن صندوق هنر نیز بیمه هنرمندان را دنبال می کند به طوریکه هم اکنون 30 هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است و برای گسترش این حمایت از کسب و کارهای نوین باید تعریف جدیدی به آن اضافه شود.
 
صالحی امیری با اشاره به تشکیل جلساتی با سازمان امور مالیاتی کشور و همچنین وزارت امور اقتصاد و دارایی برای انجام قانون معافیت های مالیاتی فعالیت های فرهنگی اظهار کرد: جلسات متعددی با مسوولان سازمان امور مالیاتی و وزارت اقتصاد و دارایی برگزار کردیم تا برای مالیات اصحاب فرهنگ تعریفی داشته باشیم لذا خوشبختانه تا پایان سال خبر تازه ای در حوزه معافیت مالیاتی فعالیت های فرهنگی داریم.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه کار وزرا در دولت حل و فصل مشکلات حوزه های مختلف کشور است، تصریح کرد: هم اکنون ساز و کار رفع این مشکلات وجود دارد که باید به روز شود. ضمن اینکه در شورای عالی فضای مجازی هر دو هفته یکبار پیرامون این مسایل بحث و همفکری صورت می گیرد و آن را دنبال می کنیم.
 
وی همچنین به پیگیری یک ماه چندین وزیر در رفع مشکلات فعالیت یکی از بازی های رایانه ای در کشور اشاره کرد و افزود: این که تعدادی از وزار وقت زیادی را برای رفع فعالیت بازی های رایانه ای صرف می کنند نشانه عزم جدی در حمایت از این فضای جدید است.
 
صالحی امیری در پایان از آمادگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و زیرمجموعه های آن در برگزاری نشست های مستقیم برای رفع مسایل پیش از برگزاری نشست فروردین ماه با کسب و کارهای آنلاین و نوین خبر داد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-03-01 00:00

افزودن دیدگاه جدید