کد مطلب: 

195544

پروژه GNAF جهش بزرگی در نحوه ارائه خدمات دولتی ایجاد می کند

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پست، در کارگروه ملی GNAF گفت: رویه ها و دستورالعمل های راهبرد فنی GNAF آماده و در اختیار دستگاه های مرتبط قرار می گیرد.
پروژه GNAF جهش بزرگی در نحوه ارائه خدمات دولتی ایجاد می کند

به گزارش سیتنا، در جلسه ای که با حضور دکتر پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، مهندس جهانگرد، معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات، دکتر مقیمی، قائم مقام وزیر کشور و سایر اعضای کارگروه صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد، روند پیشرفت پروژه GNAF مورد بررسی قرار گرفت.

مهری در این جلسه  با اشاره به این که در این خصوص سه پروژه متفاوت همزمان پیش می رود اظهار داشت: کاداکس، اس دی آی و جی نف سه پروژه مجزا هستند که بر پایه داده های مکانی و به منظور توانمندسازی زیرساخت ها در حال اجرا هستند.

وی با بیان اینکه موقعیت مکانی رکن چهارم تصمیم گیری ها است، خاطرنشان کرد: تا جی نف شکل نگیرد سایر پروژه ها عملیاتی نخواهد شد.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه اجرایی شدن این پروژه جهش بزرگی در نحوه ارائه خدمات دولتی ایجاد می کند، افزود: جی نف شاخص معتبری به عنوان مرجع برآوردهاست.

وی گفت: طبق آمارهای بین المللی نسبت هزینه به سود ایجاد و به کارگیری زیرساخت اطلاعات مکانی حداقل 1 به 4 است.

وی در ادامه سامانه جی نف را یک حلقه ارتباطی عنوان کرد و گفت: در بعد کلان هویت مکانی در کشور پیش نیاز اجرای دولت الکترونیک و ارائه بسیاری از خدمات الکترونیک مانند کد ملی، کد کالا و خدمات،  شناسنامه ملی است.

وی در ادامه به راهبرد های اجرای پروژه جی نف پرداخت و گفت: رویه ها و دستورالعمل های راهبرد فنی تا پایان بهمن ماه جاری آماده و در اختیار دستگاه های مرتبط قرار می گیرد.

وی افزود: راهبرد مشارکتی نیز با همکاری دستگاه های مرتبط به زودی به سرانجام می رسد.

مدیر عامل پست با اشاره به اینکه در راستای اجرای این پروژه پنج کمیته شامل کمیته نقشه، کمیته پست، کمیته سرویس ها، کمیته آی تی و کمیته نظارت و کنترل تشکیل شده، تصریح کرد: در زمینه جمع آوری دیتاها باید  دستگاه ها و سازمان هایی که این اطلاعات را در اختیار دارند، مشارکت فعال داشته باشند تا این اطلاعات در یک دیتا بیس جمع اوری و ارائه شود.

مهری با اشاره به اینکه این پروژه به عنوان یکی از پروژه های اقتصاد مقاومتی مطرح است، اظهار امیدواری کرد، بتوان با هم افزایی هویت مکانی را هرجه سریعتر در سطح کشور به اجرا درآورد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-01-16 12:31

افزودن دیدگاه جدید