کد مطلب: 

194801
واعظی در جلسه بررسی اتصال خوشه کشاورزی به شبکه دولت الکترونیک:

دولت الکترونیک و دولت همراه می تواند جلوی فساد و جعل را بگیرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: از برنامه هایی که دکتر روحانی در دولت تدبیر و امید روی آن تاکید دارند اجرای دولت الکترونیک و دولت همراه است که باعث می شود صرفه جویی هایی انجام شود و جلوی فساد و جعل گرفته شده و سرعت کارها بالاتر رود.
دولت الکترونیک و دولت همراه می تواند جلوی فساد و جعل را بگیرد

به گزارش سیتنا، دکتر محمود واعظی، در جلسه بررسی اتصال خوشه کشاورزی، محیط زیست و آب به شبکه دولت الکترونیک، افزود: این خوشه از دولت الکترونیک دارای دامنه فعالیت به عرض جغرافیای کشور هستند و نیاز است با مخاطبان ارتباط منظمی داشته باشند و یا آموزش بخواهند بدهند که به نظر می رسد راهی به جز هوشمند کردن فعالیت ها و دولت الکترونیک نداشته باشیم.

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر  اینکه مساله آب فقط مختص ایران نیست و معضل آینده کشورها موضوع آب خواهد بود، اظهار کرد: امروزه هوشمندسازی مدیریت مصرف آب  به عنوان یک برنامه اساسی مطرح است.
 
عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به اهمیت خوشه کشاورزی، محیط زیست و آب در دولت الکترونیک تصریح کرد: دولت الکترونیک بدون این خوشه از فعالیت ها نمی تواند راه اندازی شود و وقتی این خوشه در دولت الکترونیک کارش را آغاز کند بیشتر اهمیتش مشخص می شود.
 
وی با بیان اینکه همواره در دولت مطرح است که روستاها نباید خالی از سکنه باشند و بر آبادی آنها تاکید است و در ادامه افزود: راه آبادانی روستاها آوردن اقتصاد به روستاها و رونق کسب و کارها روستایی است که با بردن اینترنت و خدمات الکترونیکی به روستاها فکر می کنیم وزارت جهاد کشاورزی از قدرت ماتور بالایی برخوردار می شود.
 
دکتر واعظی با اعلام اینکه اگر وزارت کشاورزی ١٢٠٠ مرکز کشاورزی خود در روستاها را اعلام کند، آنها را در اولویت  برای اتصال به اینترنت قرار می دهیم، خاطرنشان کرد: پیش از این نیز طی همکاری با وزارت بهداشت  بیش از پنج هزار دفاتر سلامت روستایی به ما اعلام شد که تا پیش از دهه فجر همه آنها را برای برقراری سلامت الکترونیک به اینترنت متقل می کنیم.
 
وی با اشاره به اتصال بیش از ٢٠هزار روستا به اینترنت تاکنون گفت: قرار است تا پایان کار دولت همه روستاهای بالای ٢٠خانوار در کشور به شبکه اینترنت متصل شوند که اقدام خوبی است برای خدمات رسانی به روستاهاست.
 
عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه در دو سه سال گذشته همه زیر ساخت های ارتباطات و فناوری اطلاعات برقرار شده است، اظهار کرد: باید بتوانیم فاز نخست دولت الکترونیک که در دهه فجر از آن رونمایی می شود، خوشه کشاورزی، محیط زیست و آب، پررنگ ظاهر شود بنابراین باید برنامه ریزی کنیم تا نیمه بهمن بتوانیم هماهنگی میان وزارتخانه ها و سازمان ایجاد کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-01-01 21:16

افزودن دیدگاه جدید