کد مطلب: 

193767

فن‌آورد فرصتی برای معرفی افراد مستعد به جامعه است

قائم‌مقام رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: ارزش آموزش‌های دانشگاهی با باور و اعتقاد در جریان عملی حل مسئله واقعی مشخص می‌شود بنابراین با تلاش باید بستری برای کمک به نیروهای مستعد فراهم شود.
فن‌آورد فرصتی برای معرفی افراد مستعد به جامعه است

به گزارش سیتنا، اختتامیه سومین دوره مجموعه رقابت‌های تخصصی مهارت سنجی فن‌آورد با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی در دانشگاه شریف برگزار شد.

محمود سعادت فومنی، قائم‌مقام رئیس بنیاد ملی نخبگان در مراسم اختتامیه سومین دوره رقابت‌های فن آورد که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد اظهار کرد: همان‌طور که می‌دانیم نیروی انسانی مستعد بزرگ‌ترین سرمایه هر کشوری است، نیروهای انسانی که با فعالیت خود قابلیت تبدیل به افرادی اثرگذار در کشور را دارند و در واقع می‌توان از آنها به‌عنوان جواهرات قیمتی برای کشور یاد کرد.

وی در اختتامیه سومین دوره مجموعه رقابت‌های تخصصی مهارت سنجی فن آورد که با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، این رقابت‌ها را فرصتی برای معرفی افراد مستعد جامعه دانست و گفت: 6 هزار شرکت‌کننده در این رقابت شرکت کردند که تعداد محدودی به‌عنوان برگزیده انتخاب می‌شوند اما شاید برنده واقعی افرادی باشند که جایزه‌ای دریافت نمی‌کنند.

قائم‌مقام رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه خوشبختانه در سال‌های اخیر در کشور توجه به نیروهای انسانی مد نظر قرار گرفته است عنوان کرد: از این نیروی انسانی باید برای پیشرفت و بهبود فعالیت‌ها استفاده کرد، البته منظور از افراد نخبه افرادی است که اثری قابل ملاحظه در کشور دارند استعدادهایی که با پرورش و فعالیت‌های مثبت باعث پیشرفت می‌شوند.

سعادت فومنی همچنین ابراز کرد: ارزش آموزش‌های دانشگاهی با باور و اعتقاد در جریان عملی حل مسئله واقعی مشخص می‌شود بنابراین با تلاش باید بستری برای کمک به نیروهای مستعد فراهم شود.

وی درباره رقابت‌های فن آورد گفت: مجموعه رقابت‌های فن آورد نیز رویدادی است که با سنجش تخصصی مهارت افراد نیروی انسانی مستعد در هر حوزه را شناسایی می‌کند. قطعاً شرکت‌کنندگان در این رویداد نسبت به مراحل قبلی زندگی خود پخته‌تر می‌شوند و در سال‌های بعد می‌توانند در جایگاهی قرار گیرند که به سایر افراد حاضر و مستعد در این رقابت‌ها کمک کنند تا افرادی تاثیرگذار برای کشور باشند.

سعادت فومنی این رقابت‌ها را فرصتی برای معرفی افراد مستعد جامعه دانست و گفت: 6 هزار شرکت‌کننده در این رقابت شرکت کردند که تعداد محدودی به‌عنوان برگزیده انتخاب می‌شوند اما شاید برنده واقعی افرادی باشند که جایزه‌ای دریافت نمی‌کنند زیرا بهترین آموزگار آخرین شکستی است که خورده می‌شود. 

قائم‌مقام رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه این رقابت‌ها پلی برای معرفی افراد مستعد به حوزه کار و صنعت است عنوان کرد: شرکت در این رقابت‌ها مسیری برای کسب تجربه افراد است تا در این مسیر به پختگی لازم برسند.

به گفته محمد حسین قمری، دبیر مجموعه رقابت‌های تخصصی مهارت سنجی فناورد سومین دوره رقابت‌های تخصصی فناورد با مشارکت ده هزار و500 متخصص و علاقه‌مند حوزه علم و فناوری آبان ماه سال جاری به صورت مجازی برگزار شد و 500 نفر از برترین شرکت‌کنندگان به مرحله حضوری دعوت شدند تا در چالشی واقعی، مهارت‌های خود را پیرامون مسائل واقعی کشور محک بزنند.  

وی بیان کرد: این دوره مسابقات در هفت زمینه برنامه نویسی کامپیوتر، گرافیک، داده کاوی، برنامه نویسی موبایل، مهندسی برق، معماری و OSINT رقابت صورت گرفت.

مرحله حضوری این رقابت‌ها 17 تا 19 آذرماه در سالن تربیت‌بدنی استاد جباری دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد. اختتامیه این مراسم با اهدای جوایز نفرات برتر، اعطای رتبه‌های ملی، با حضور نفرات برتر و فعالان عرصه علم و فناوری در این دانشگاه برگزار شد.

جوایز اختتامیه سومین دوره مجموعه رقابت‌های تخصصی مهارت سنجی فناورد با حضور محمود سعادت فومنی (قائم‌مقام رییس بنیاد ملی نخبگان) محمودفتوحی رییس دانشگاه صنعتی شریف، پرویز کرمی (رئیس شورای سیاستگذاری فن آور و دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی)، محمدحسین سجادی نیری (دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی)، مهدی صفاری نیا (رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی)،حمیدرضا امیری نیا رئیس هیأت مدیره موسسه دانش بنیان برکت و جلالی منش مدیرعامل موسسه دانش بنیان برکت صورت گرفت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-12-13 16:08

افزودن دیدگاه جدید