کد مطلب: 

186703

حضور ویدیویی اسنودن در کنفرانسی پیرامون تاثیرات اینترنت

در کنفرانس ری‌پابلیکا که برخی آن را "الهام‌بخش‌ترین همایش اروپایی در زمینه اینترنت" می‌نامند، ۷ هزار فعال اینترنتی و کارشناس در زمینه‌های گوناگون شرکت دارند. یکی از سرشناس‌ترین مهمانان کنفرانس ادوارد اسنودن است.
حضور ویدیویی اسنودن در کنفرانسی پیرامون تاثیرات اینترنت

به گزارش سیتنا، روز دوشنبه کنفرانس ری‌پابلیکا (re:publica) در برلین گشایش یافت. این کنفراس از سال ۲۰۰۷ در نخستین هفته ماه مه در پایتخت آلمان برگزار می‌شود.

ری‌پابلیکا که با هدف بحث و تبادل‌نظر پیرامون تحولات دنیای دیجیتال، به ویژه فعل و انفعالات وبلاگستان کار خود را آغاز کرد، به مرور به یکی از مهم‌ترین همایش‌‌های اروپایی برای بررسی فناوری‌های نوین در اینترنت، تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر زندگی انسان‌، نقش اینترنت در توسعه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و بهداشت جهانیان تبدیل شد.

روزنامه آلمانی "دی ولت" از کنفراس ری‌پابلیکا به عنوان "الهام‌بخش‌ترین همایش اروپایی در زمینه اینترنت و جامعه" نام می‌برد.

 در کنفرانس امسال ۷ هزار فعال و کارشناس اینترنتی، نمایندگان رسانه‌های رسمی و اقتصاددانان و سیاستمداران از کشورهای گوناگون شرکت می‌کنند. جنجالی‌ترین مهمان کنفرانس ادوارد اسنودن است که از طریق ویدیو در یک جلسه شرکت می‌کند.

آنچه که برخی رسانه‌های آلمان به آن اهمیت می‌دهند، حضور چشمگیر زنان در ری‌پابلیکا است. در حالی که در نخستین همایش در سال ۲۰۰۷ تعداد کمی زن حضور داشتند، اکنون فهرست مهمانان و سخنرانان نشان می‌دهد که حدود ۵۰ درصد آنها زن هستند.

امسال نیز مانند سال‌های گذشته در این کنفرانس کارگاه‌های آموزشی گوناگونی در نظر گرفته شده و صدها هزار نفر از سراسر جهان از طریق اینترنت از داده‌های این کنفرانس بهره می‌برند.

علاوه بر این جلسه‌هایی برای روزنامه‌نگاران رسانه‌های رسمی برگزار می‌شود که به نزدیک‌شدن این رسانه‌ها و وبلاگ‌نویسان و "شهروند خبرنگاران" به یکدیگر کمک می‌کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-05-05 13:08

افزودن دیدگاه جدید