کد مطلب: 

185733

FBI برای گشودن قفل اپل به یک شرکت اسرائیلی متوسل شد

در پی مخالفت شرکت اپل، پلیس فدرال امریکا (اف بی آی) یک شرکت اسرائیلی را به منظور گشایش قفل تلفن همراه آی فون یک تروریست استخدام کرده است.
FBI برای گشودن قفل اپل به یک شرکت اسرائیلی متوسل شد

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا به نقل از رویترز، "سلبریت" شرکت اسرائیلی فعال در تامین نرم افزار جرم یابی قانونی تلفن همراه، مشغول همکاری با مقام‌های دولتی فدرال است .

سلبریت، یکی از شرکت‌های وابسته به شرکت سان کورپ ژاپن، ممکن است با تعریف نرم افزاری جدید برای این آی فون، قفل آن را شکسته و به این جنجال پایان دهد.

پلیس فدرال امریکا، شرکت اپل را برای دسترسی به اطلاعات تلفن همراه یکی از مهاجمان کشتار سن برناردینو تحت فشار قرار داده است، اما این شرکت با امتناع از این درخواست می گوید این اقدام به مقام‌های دولتی این فرصت را می‌دهد تا به اطلاعات سایر دارندگان گوشی آیفون دسترسی پیدا کنند.

این تلفن همراه متعلق به رضوان فاروق، 28 ساله، عامل حمله تروریستی در سن برناردینو است. در کشتار منطقۀ سن‌برناردینو در ایالت کالیفرنیای امریکا در تاریخ 11 آبان 1394، رضوان فاروق و همسرش تشفین مالک، ۱۴ نفر را کشتند و ۲۲ نفر دیگر را زخمی کردند. این زوج مهاجم در تیراندازی پلیس کشته شدند.

شرکت اپل علیه اف بی آی به وزارت دادگستری امریکا شکایت کرده است، اما دادگاه رسیدگی به این موضوع روز سه شنبه بنا به درخواست دولت امریکا لغو شد.

این اقدام دولت امریکا از سوی مدافعان حقوق بشر به عنوان نقض حریم خصوصی شهروندان مورد انتقاد قرار گرفته است.

ادوارد اسنودن ، افشاگر امریکایی می‌گوید روش‌های جاسوسی دولت امریکا از دولت «اوروِلی» پیشی گرفته است. این بیان اسنودن به رمان جورج اوروِل، نویسنده انگلیسی به نام «1984» اشاره دارد که در آن جامعه‌ای توصیف می‌شود که در آن حریم خصوصی به طور مداوم توسط سازمان‌های جاسوسی هدف قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-03-24 15:34

افزودن دیدگاه جدید