کد مطلب: 

185481

کلاهبرداران اینترنتی در کمین خریدهای آنلاین شهروندان

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی گفت: با نزدیک شدن به سال جدید و افزایش خریدهای اینترنتی، کلاهبرداران در کمین خرید آنلاین شهروندان از طریق اینترنت، دستگاههای pos و دستگاههای ATM هستند.
کلاهبرداران اینترنتی در کمین خریدهای آنلاین شهروندان

به گزارش سیتنا، سرهنگ "علی اعتمادی" با اشاره به مزایای خریدهای اینترنتی، افزود: صرفه جویی در وقت و سوخت خودرو، افزایش امنیت در جابجایی پول، کاهش هزینه های بازاریابی، کاهش سفرهای درون شهری از جمله مزایای خریدهای اینترنتی است.

این مقام انتظامی با بیان این که خریدهای اینترنتی خطراتی را نیز به همراه دارد، بیان داشت: کلاهبرداران فضای مجازی با استفاده از عدم اطلاع یا کم دقتی خریداران در هنگام خرید اینترنتی آن را با تهدید و آسیب مواجه کرده که توجه به نکات و هشدارهای پلیسی باعث کاهش تهدید از سوی کلاهبرداران اینترنتی می شود.

وی عدم استفاده از رمزهای قابل حدس زدن، انجام تمام عملیات خرید توسط خود شخص، در اختیار قرار ندادن اطلاعات عابر بانک به افراد ناشناس، استفاده از کیبوردهای مجازی، خودداری از انجام عملیات بانکی در کافی نت ها را از جمله راههای جلوگیری از کلاهبرداری های اینترنتی برشمرد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان خراسان شمالی در پایان از کاربران و شهروندان خواست در صورت مواجه با موارد مشکوک می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی به پلیس فتا اعلام کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-03-09 09:42

افزودن دیدگاه جدید