کد مطلب: 

185417

لاتاری؛ شیوه مدرن کلاهبرداری اینترنتی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان ایلام از لاتاری به عنوان شیوه مدرن کلاهبرداری نام برد و از خانواده ها خواست مراقب کلاهبرداری با عنوان برنده شدن در قرعه کشی های فضای سایبر باشند.
لاتاری؛ شیوه مدرن کلاهبرداری اینترنتی

به گزارش سیتنا،سرگرد"علی عباسی کسانی" اظهار داشت: امروزه اینترنت مخاطبان زیادی را در فضای سایبر به خود اختصاص داده است که بیشترین گروه استفاده کننده از این فضا را نوجوانان و جوانان تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: فضای سایبر در کنار مزیت هایی که دارد تهدیدات و خطراتی را نیز برای کارکنان به همراه دارد که کلاهبرداری های مالی از مهمترین  این تهدیدات به شمار می رود.

رئیس پلیس فتا استان ایلام گفت: یکی از مواردی که تحت عنوان کلاهبرداری های مدرن از آن یاد می شود کلاهبرداری هایی تحت عنوان کلاهبرداری نیجریه ای یا لاتاری است که به طور گسترده در فضای سایبر از این نوع کلاهبرداری در جهت سوء استفاده از کاربران اینترنتی استفاده می شود.

وی گفت: یکی از شگرد های مجرمانه ای که این نوع از کلاهبرداران از آن استفاده می کنند برانگیختن حس همدردی قربانی در پیام ها یا ایمیل های ارسالی و استفاده از ناآگاهی افراد بویژه جوانان و نوجوانان استفاده کننده است،

سرگرد کسانی با اشاره به اینکه امروزه توجه به گشت و گذارهای اینترنتی افراد و عضویت آنها در سایت های مختلف، بدست آوردن اطلاعات خصوصی کاربران مانند نام و نام خانوادگی و ایمیل آنها توسط کلاهبرداران امر پیچیده ای نیست و در نهایت ایمیل هایی حاوی پیام هایی مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی ها و ... توسط سودجویان ارسال که منجر به فریب شخص قربانی می شود.
سرگرد کسانی به کاربران فضای سایبر توصیه مینماید که به پیام ها یا ایمیل های دریافتی از افراد ناشناس توجهی نکنند تا در دام سودجویان و کلاهبرداران اینترنتی گرفتار نشوند.

سرگرد کسانی در پایان گفت: پلیس فتا آمادگی مقابله با جرایم رایانه ای را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با جرایم رایانه ای مراتب را سریعاً به وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش یا با شماره تلفن های 65-2182361-084 تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-03-05 17:40

افزودن دیدگاه جدید