کد مطلب: 

185084
بیژن نوباوه‌؛ نایب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس:

جویشگرهای بومی در لایحه دولت به عنوان ردیف ویژه لحاظ شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: دولت باید توجه به بومی سازی شبکه های مجازی و موتورهای جستجو را در لایحه خود به عنوان ردیف ویژه دیده و مجلس نیز باید در این خصوص آمادگی لازم را داشته باشد.
جویشگرهای بومی در لایحه دولت به عنوان ردیف ویژه لحاظ شود

به گزارش سیتنا، "بیژن نوباوه‌ وطن" در گفت‌وگو با خبرنگار ماهنامه نسل چهارم، گفت: اساسا یکی از دلایلی که شبکه های مجازی و اطلاع رسانی مورد اهمیت و توجه زیادی از طرف کشورهای تولید کننده قرار دارند، روند توزیع اطلاع رسانی آن هاست که می تواند سودمند باشد؛ هرچند که در بسیاری از این شبکه های اطلاع رسانی از قبیل موتورهای جستجو، سیاست های خاص کشورهای تولید کننده گنجانده شده است.

وی افزود: این در حالی است که نگاه آن ها به کشورهای جهان سوم و در واقع کشورهای هدف، نگاه ویژه ای است و با توجه به اینکه مراجعه به این شبکه ها و موتورهای جستجو به ویژه از طرف دانشجویان و محققان بالاست، همین موضوع مورد توجه کشورهای دیگر قرار دارد.

وی بیان کرد: استفاده از این  شبکه ها و موتورهای جستجوی دیگر کشورها در درازمدت نمی تواند به سود ما باشد، چون اطلاعاتی که به این شبکه ها می دهند با خطوط سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ما سازگاری ندارد؛ بنابراین باید به سمتی برویم که این موتورها را خودمان تولید کرده و از نوع بومی آن استفاده کنیم تا آسیب پذیری ما کاهش یابد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین  بر این نکته تاکید کرد که دولت باید این موضوع را در لایحه خود به عنوان ردیف ویژه ببیند.

نوباوه درعین حال تاکید کرد:  این موضوع نیاز به تحقیقات وسیع و فراگیر و از طرفی هزینه بالا دارد ولی از جمله  ضرورت هایی است که در جهت اطلاع رسانی به دانشجویان و متخصصان و به طور کلی استفاده کنندگان از این موتورهای جستجو باید مورد توجه قرار گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در بخشی از سخنان خود  با بیان اینکه  دراین زمینه نباید ازهرگونه تلاشی دریغ کرد، گفت: با توجه به تجربیات بنده، این موضوع بسیار پرهزینه بوده و اگر به تمام جنبه های مختلف آن توجه نشود نمی تواند شبکه کامل و فراگیری باشد.

وی همچنین تاکید کرد: این حرکت خوبی است و دولت می تواند از این شبکه ها حمایت کند. وظیفه  دولت  است همانطور که که به شبکه های تلویزیونی و رادیویی توجه د ارد به این موضوع نیزتوجه داشته باشد و نگاه ویژه  به این مبحث را در اولویت های خود قرار دهد.

انتهای پیام

 

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-02-23 17:16

افزودن دیدگاه جدید