کد مطلب: 

184398

هزینه هشت هزار میلیارد ریالی برای توسعه ارتباطات استان اصفهان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست خبری استان اصفهان با اشاره به هزینه انجام شده جهت توسعه ارتباطات این استان، اظهار کرد: زیرساخت های ارتباطی استان نسبت به ابتدای دولت بیش از 4 برابر شده است.
هزینه هشت هزار میلیارد ریالی برای توسعه ارتباطات استان اصفهان

به گزارش سیتنا، دکتر محمود واعظی پس از افتتاح پروژه های استان اصفهان در نشست خبری حاضر شد و در ارتباط با جمع بندی موضوعات پروژه ها اظهار کرد: استان اصفهان با نگاهی توسعه محور توسط مدیریت جدید و وجود نیروهای مستعد، در مسیر صحیح گام بر می دارد.

وی با درباره ارتباط رسانی به تمام روستاهای دارای سکنه استان بیان کرد: تا پایان سال تنها 4 روستای باقی مانده که از ارتباطات محروم هستند نیز از نعمت ارتباط تلفنی برخوردار خواهند شد و با توجه به اتصال 383 روستا به اینترنت پرسرعت تا نیمه شعبان سال 95 نیز تعداد روستا های دارای این فناوری به 885 روستا می رسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که مجموع پروژه های بهره برداری شده حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان اصفهان توسط بخش دولتی و خصوصی 816 میلیارد تومان می باشد عنوان کرد: شبکه انتقال زیرساخت استان نیز نسبت به ابتدای دولت بیش از 4 برابر شده است و همچنین شبکه آی پی استان نیز نزدیک به 4 برابر شده است.

وی از افزوده شدن تعداد مشترکان اینترنت نسبت به ابتدای دولت خبر داد و گفت: این تعداد به بیش از 5 برابر رسیده است که نشان دهنده توسعه زیرساخت های ارتباطی استان است.

دکتر واعظی از پیگری توسعه نسل سوم و چهارم تلفن همراه  در استان اصفهان خبرداد و گفت: با توجه به اینکه بیش از یک سال از آزاد شدن ارائه این نسل ها در کشور نمی گذرد، شاهد هستیم بیش از 40 شهر این استان داری نسل سوم و 7 شهر نیز به نسل چهار مجهز شده است؛ تلاش می کنیم تا پایان دولت، تمام شهر ها تحت پوشش نسل سه و چهار قرار بگیرند.

دکتر واعظی در ادامه با تأکید بر اقتصاد دانش بنیان به عنوان محور اصلی برنامه های دولت گفت: تحقیق، پژوهش و توسعه بومی در دو سال گذشته عمر دولت به جدیت پیگیری شد و آیین نامه های مختلفی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان همچنین ارائه تصحیلات برای آنان در نظر گرفته شده است.

وی به اختصاص 120 میلیارد تومان جهت وام وجوه اداره شده به شرکت های دانش بنیان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد و افزود: با توجه به نیروهای مستعد دانشگاهی، حمایت جهت تبدیل ایده ها به محصول تا کسب بازار صادراتی از اهداف ما به شمار می رود.

وی با تأکید بر امر آینده پژوهی در کشور به ویژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: با توجه به تغییر تحولات این حوزه مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی باید به استقبال تحولات تازه رفته تا بخشی از تحولات جهانی شوند.

دکتر واعظی در پایان این نشست خبری با اشاره به اهمیت تولید محتوای داخلی در حوزه ارتباطات، عنوان کرد: سیاست ما این است که 80 درصد محتوای اینترنت به صورت داخلی و 20 درصد آن از طریق محتوای خارجی تأمین شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-02-07 12:52

افزودن دیدگاه جدید