کد مطلب: 

183957

چهارمین شماره ماهنامه سراسری "نسل چهارم" منتشر و توزیع شد (PDF+)

چهارمین شماره‌ی ماهنامه‌ی "نسل چهارم" ویژه‌ی دی ماه 1394، منتشر و در سراسر کشور توزیع شد.
چهارمین شماره ماهنامه سراسری "نسل چهارم" منتشر و توزیع شد (PDF+)

به گزارش سیتنا، چهارمین شماره‌ی ماهنامه‌ی اختصاصی "نسل چهارم" با صاحب امتیازی و مدیرمسوولی مسعود فاتح و سردبیری مونا ارشادی فر در شماره‌ی دی ماه 94 خود، به صورت ویژه موضوع شبکه ملی اطلاعات، دولت الکترونیک و جویشگرهای بومی را مورد بحث قرار داده است.

"مسعود فاتح" در سرمقاله‌ی این شماره با عنوان "ضرورت اجرای هر چه سریع تر شبکه ملی اطلاعات" تاکید کرده است: از آنجا که دولت یازدهم از نخستین ماه های آغاز فعالیت بر راه اندازی هرچه سریع تر این پروژه ملی تاکید داشت، لذا حساسیت های درون حوزه ای برای به ثمر رسیدن ارکان اصلی این شبکه بیشتر شد، اما اعلام اخیر مجری شبکه ملی اطلاعات مبنی بر اتمام طراحی جامع این شبکه، امیدها برای اتمام زود هنگام شبکه ملی اطلاعات و به ثمر رسیدن عملیات اجرایی این شبکه در بازه زمانی کوتاه را به یاس مبدل کرد. اگرچه اجزای مختلف این شبکه  تا حدودی اجرا و پیاده سازی شده است، ولی فعلا برای تحقق کامل این پروژه ملی باز هم باید منتظر ماند. 

"مونا ارشادی فر" نیز در یادداشت سردبیر با عنوان "وظیفه ما  ارائه دیدگاه های متنوع است و نتیجه گیری با شما" نوشته است: ماهنامه نسل چهارم نخست با محوریت معرفی و به دنبال آن، به چالش کشیدن فرصت ها و تهدیدهای نسل چهارم تکنولوژی، کوشیده است تا از یک سو همزمان با ارائه و توسعه تکنولوژی های ارتباطی در کشورهای توسعه یافته، آن را به مخاطبان خود معرفی کند و از سوی دیگر با نقد و تحلیل کارشناسانه، امکان همراهی کشورمان با توسعه ارتباطات در دنیا با کمترین آسیب و بیشترین بهره برداری را میسر سازد.

یادداشت ماه با عنوان "لطفا پای خود را از روی کابل اینترنت بردارید!" به قلم دکتر "حمید ضیایی پرور" استاد دانشگاه و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منتشر شده است.

تحلیل ویژه‌ی این ماه نیز با عنوان "اینترنت یعنی موبایل اینترنت" به قلم دکتر "محسن گرامی" عضو هیات علمی دانشکده پست و مخابرات به اطلاع مخاطبان رسیده است.

"نوید کمالی" محقق و پژوهشگر حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در بخش نگاه منتقد ماهنامه نیز یادداشتی با عنوان "چه کسانی از شبکه ملی اطلاعات می ترسند؟" به دید مخاطبان رسانده است.

در ادامه و در بخش گفت‌وگوی ویژه‌ی چهارمین شماره ماهنامه نسل چهارم با مهندس "نصراله جهانگرد" رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، نحوه حضور وی در تیم واعظی، رابطه با تشکل های خصوصی، ملاقات با توریست های آمریکایی، ارتباط با جاسوس دستگیر شده، روابط حزبی و نحوه تعامل با منتقدان و در حوزه تخصصی مباحث مرتبط با شبکه ملی اطلاعات، شبکه های نسل بالا و دولت الکترونیک تشریح شد.

با توجه به اهمیت و جایگاه جویشگرهای بومی، در بخش کنکاش شماره چهارم ماهنامه نسل چهارم با نگاهی تحلیلی و کارشناسانه، با دکتر "علیرضا یاری" مجری طرح جویشگر بومی در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به گفت‌وگو نشستیم و در ادامه کنکاش، توضیحات تکمیلی در خصوص دو جویشگر یوز و پارسی جو را از نگاه مدیران این جویشگرها ارائه دادیم و پس از آن، سامانه ترگمان که با واسطه موتور جستجوی پارسی‌جو در حال ارائه سرویس است را معرفی کردیم.

در بخش زیر ذره بین شماره چهارم ماهنامه نسل چهارم گفت‌وگوی دکتر "حسن خجسته" استاد دانشگاه و رئیس پژوهشکده ارتباطات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را می خوانید.

گزارش ویژه به قلم دکتر "جمشید قضاتی" مشاور مدیرعامل شرکت مخابرات ایران به بررسی جایگاه دولت الکترونیک در کشورهای مختلف پرداخته است. همچنین مقاله ای به قلم "محمد سامان" با عنوان اسـراف منــابع در شبــکه های سیــار در این شماره منتشر شده است.

تازه‌های بازار اسمارتفون در دنیا و ایران و بهترین لپ تاپ ها برای دانشجویان نیز در بخش بازار توسط "زهرا طاهری" گردآوری شده است. در نهایت "مهوین رفیع تبار" در بخش آنسوی مرزها مطالب جذاب حوزه فناوری اطلاعات در بخش بین الملل را گرد آورده است.

گفتنی است؛ اطلاعات تکمیلی ماهنامه نسل چهارم در آدرس 4Gnews.ir در دسترس مخاطبان است. مخاطبان جهت ارسال مطالب و دیدگاه های خود پیرامون این شماره از ماهنامه می توانند با پست الکترونیک info@4Gnews.ir و یا شماره های 44288298 و 44288257 در تماس باشند.

انتهای پیام

پیوستاندازه
PDF icon چهارمین شماره ماهنامه نسل چهارم3.39 مگابایت

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-01-19 17:13

افزودن دیدگاه جدید