کد مطلب: 

183381

اعتراض الکترونیکی شیعیان مغرب به اعدام شیخ نمر

حقوقدانان و شیعیان کشور مغرب در واکنش به اعدامِ آیت الله شیخ نمر باقر النمر، به "اعتراض الکترونیک" روی آوردند.
اعتراض الکترونیکی شیعیان مغرب به اعدام شیخ نمر

به گزارش سیتنا، شبکه العالم، خبر داد: کاربرانِ شیعۀ مغرب که امکان برگزاری تظاهرات را در کشور خود نمی یابند، به منظور پرهیز از سکوت در برابر جنایت اعدام آیت الله نمر النمر، با ارسال پست هایی بر روی پایگاه های ارتباط اجتماعی، این جنایت آل سعود را به شدت محکوم کردند و حمایت و همبستگی خود را با تظاهر کنندگان در شهر قطیف در عربستان و همچنین تظاهرات اعتراض آمیزِ مشهد و تهران در مقابل سفارت عربستان اعلام کردند.

این کاربران مغربی، که خود را "شیعیانِ سرکوب شدۀ مغرب" و "شیعۀ علی" می خوانند، هشتگی تحت عنوان "#‏استشهاد_الشیخ_نمر_النمر"‬ ایجاد کردند و با ارسال پست های متعدد، هجمه ای گسترده را ضد جنایتِ اعدامِ شیخ نمر النمر در دستور کار قرار دادند.

حقوقدانان مغربی هم در چارچوب اعتراض الکترونیک، از طریق "شبکۀ دموکراتیک مغرب در همبستگی با ملت ها" اعدام شیخ نمرالنمر و تعدادی دیگر از مخالفان سعودی را جنایتی سیاسی اعلام و آن را محکوم کرد.

شبکه دموکراتیک مغرب در همبستگی ملت ها تاکید کرد که اعدام این مخالفان سیاسی، پیامدهایی در پی خواهد داشت که دامنگیر عربستان و منطقه خواهد شد.

این شبکه همچنین در صفحۀ فیس بوکِ خود ضمن انتقاد شدید از خاندانِ حاکم در عربستان سعودی، خاطرنشان که جنایت های آل سعود، اعم از جنایت در یمن، آنان را بیش از پیش، به دادگاه جنایات بین المللی نزدیک کرده است.

در این میان، یکی از فعالان حقوقی، دربارۀ سکوت مشکوک نهادهای حقوقی بین المللی هشدار داد و نوشت: سکوت در برابر اعدام های دسته جمعی، آن هم اعدام هایی که از سوی وهابیتِ تکفیری و تروریسم و خرافات صادر شده است، مشکوک است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-01-04 03:53

افزودن دیدگاه جدید