کد مطلب: 

182400

اطلاعات شخصی گوشی های همراه تهدیدی برای زائرین اربعین

سرهنگ دوم علیرضا آذردرخش در توصیه به زائرین اربعین حرم عبدالله حسین (ع) با بیان اینکه گم کردن یا سرقت شدن گوشی موبایل می تواند تجربه ناخوشایندی در طول سفر شما باشد، گفت: برای جلوگیری از سوء استفاده از اطلاعات داخل گوشی شما به خصوص گوشی های هوشمند توصیه می گردد اطلاعات غیر ضروری را از گوشی خود پاک کنید.
اطلاعات شخصی گوشی های همراه تهدیدی برای زائرین اربعین

به گزارش سیتنا، سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری اظهار کرد: به یاد داشته باشید  مسئله فقط پول نیست اگرچه گوشی‌های هوشمند عموما گران هستند، مساله بدتر دسترسی یابنده یا سارق به بسیاری از اطلاعات کاملا شخصی و خصوصی شماست که می تواند برای شما مشکل ساز شود.

سرهنگ آذردرخش با بیان اینکه حتما بر روی گوشی و سیم کارت خود رمز بگذارید و پین کد آن را فعال کنید، تصریح کرد: رمز مورد استفاده غیر قابل حدس زدن باشد تا در صورت گم شدن یا به سرقت رفتن به راحتی نتوانند به اطلاعات شما دست یابند.

وی با بیان اینکه در طول سفر حتما حافظه گوشی خود را خالی کنید، افزود: عکس و کلیپهای های شخصی و خصوصی خود را از گوشی ها بر روی حافظه های جانبی منتقل نموده و حتی الامکان گوشی خود را به حالت تنظیمات کارخانه(ریست فاکتوری) برگردانید. حتما در این خصوص دقت لازم را داشته باشید.

وی در خصوص درخواست ایمیل برای پیکربندی گوشی بعد از بازگشت به تنظیمات کارخانه ای، گفت: کاربران توجه داشته باشند که ایمیلی برای پیکربندی گوشی ارسال می نمایند که ایمیل مهم آنها که کارهای بانکی یا مهم خود را انجام می دهند نباشد و یک حساب کاربری، ایمیل مختصص برای این منظور تعریف نمایند.

سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری تاکید کرد: لیست تلفن خود را نیز محدود کنید و شمارههای آشنایان و غیره را که در طول سفر به آن نیاز ندارید از گوشی خود پاک کنید. چرا که در صورت به سرقت رفتن گوشی شما می توانند از این شماره ها سوء استفاده کرده و برای آنها ایجاد مزاحمت نمایند.

وی با بیان اینکه هیچگونه اطلاعات مالی همچون اپلیکیشن های بانکی و کاری را بر روی گوشی خود ذخیره نکنید، گفت: در صورت داشتن چنینی فایلهایی حتما قبل از سفر این اطلاعات را از گوشی هوشمند خود پاک نمائید.

سرهنگ آذردرخش همچنین در توصیه دیگر به زائرین اربعین حسینی گفت: حتی‌الامکان از سیم کارتهای داخلی استفاده نمائید.

وی با بیان اینکه در طول سفر بلوتوث، شیریت، زاپیا و... گوشی خود را خاموش نمائید، تاکید کرد: از دریافت فایل از این طریق خودداری نمائید چرا که احتمال آلوده بودن این فایل ها به نرم افزارهای مخرب و جاسوسی وجود دارد.

سرهنگ علیرضا آذردرخش با بیان اینکه از در اختیار گذاشتن گوشی خود به افراد غریبه و ناشناس خودداری کنید، گفت: این افراد می توانند از گوشی شما یا شماره شما سوء استفاده کنند و برای شما دردسر ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه در صورتی که گوشی شما مفقود شد و با شما تماس گرفتند برای تحویل گوشی حتما مراتب را به نمایندگان کاروان و پلیس در میان بگذارید.
سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری در پایان تاکید کرد: حتما حافظه گوشی خود را تخلیه نمائید و تنظیمات آنرا به تنظیمات اولیه کارخانه برگردانید. در صورت سرقت شماره سریال گوشی خود را نگهداری نمائید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-11-28 19:35

افزودن دیدگاه جدید